مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان

بررسی نقش زنان در عرصه دفاع مقدس از برکات جشنواره اسوه های صبر و استقامت است

شرف بیانی، پر شدن خلاء بحث حضور خواهران؛ بررسی نقش زنان در عرصه دفاع مقدس در استان کردستان، راه اندازی شورای راهبردی زنان را از برکات جشنواره اسوه های صبر و استقامت عنون کرد.
کد خبر: ۸۶۵۶۷۴۵
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ محمد رضا شرف بیانی پیش از ظهر امروز سومین جشنواره اسوه های صبر و استقامت با حضور مادران و همسران شهدا، خانواده های ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس در سنندج برگزار شد  ضمن تبریک به مناسبت ولادت دخت نبی اکرم(ص) حضرت فاطمه زهرا(س)، مقام زن و روز مادر گفت: جشنواره اسوه های صبر و استقامت جهت تکریم از مادران و همسران شهداء برگزار شد.

وی به برکات برگزاری سومین دوره متوالی این جشنواره اشاره کرد و گفت: پر شدن خلاء بحث حضور خواهران بررسی نقش زنان در عرصه دفاع مقدس در استان کردستان، بحث راه اندازی شورای راهبردی زنان در بررسی نقش آنها در طول دفاع مقدس و راه اندازی اتاق های فکر به منظور استفاده از نظرات آنها در استان و شهرستانها یکی از فعالیتهایی است که برای زنده نگه داشتن و تببین خاطرات شهدا و رزمندگان انجام گرفته است.

وی بیان داشت: امروز همزمان با برگزاری این مراسم برنامه هایی مشابهه در شهرستان های سروآباد، مریوان، قروه و بانه برگزار می شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان در ادامه اظهار داشت: از خواهران و همسران شهدا انتظار می رود خلاء خاطرات بانوان در دفاع مقدس  با توجه به پتانسیل ها خوب استان بررسی و تدوین شود.

سرهنگ شرف بیانی گفت: در جنگ 8 سال دفاع مقدس همواره زنانی وجود داشتند که پا به پای مردان و در رکاب آنها فعالیت می کردند لذا با همکاری بنیاد حفظ آثار به دنبال  ثبت خاطرات و اسناد و مدارک آنها هستیم.

 

 در پایان این مراسم از 13 نفر از مادران شهدا و زنان فعال در عرصه ی دفاع مقدس تجلیل و از کتاب " کوخان " نوشته ی بانو رابعه عباسی رزمنده 8 سال دفاع مقدس درباره خاطرات همسرش شهید بزرگوار عباس فرجی از بانه رونمایی شد
ارسال نظرات
آخرین اخبار