استقبال ایتالیا، از توسعه همکاری‌های عملی با مدیریت شهری تبریز

خبرگزاری بسیج: شهردار تبریز در دیدار با رئیس هیئت‌مدیره شرکت ایتالیایی IWS بر لزوم تحقق عملی زمینه‌های همکاری دو طرف در حوزه‌های مختلف گردشگری، خدماتی و عمرانی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۶۵۶۸۱۴
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی در دیدار با آلدولفو اورسو، با اشاره به پیشینه اقتصادی و صنعتی شهر تبریز خاطرنشان کرد: تبریز به واسطه موقیعت ویژه جغرافیایی، استقرار در مسیر اقتصادی جاده ابریشم و سرمایه‌های ارزشمند انسانی، از دیرباز دروازه ورود فناوری‌های مختلف بوده است؛ همین امر موجب پیشیتازی این شهر در حوزه‌های مختلف صنعتی و اقتصادی شده و نام آن را به عنوان «شهر اولین‌ها» مطرح کرده است.

وی با بیان این‌که با برخورداری از این پشتوانه ارزشمند، مصمم به توسعه روابط با مدیریت شهری ایتالیا هستیم، تصریح کرد: بسترهای ارزشمند توسعه کلان‌شهر تبریز در محورهای عمرانی، پروژه‌های زیست‌محیطی و حمل‌و‌نقل ترکیبی، فرصت مناسبی است که می‌تواند مورد توجه فعالان سرمایه‌گذاری و صنعتی ایتالیایی قرار بگیرد.

نجفی در عین حال متذکر شد: معتقدیم این اقدامات باید با پشتوانه یک اراده مشترک، فراتر از جنبه‌های مذاکراتی پیگیری شود و نمود عملی برای منافع متقابل داشته باشد.

وی انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 را مهم‌ترین نقطه تعامل طرفین عنوان و خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز با تعریف برخی مشوق‌‌های سرمایه‌گذاری، تسهیلات لازم را برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری، مقرر کرده است؛ این امر می‌تواند یک فرصت ایده‌آل برای عموم فعالان اقتصادی باشد.

شهردار تبریز همچنین بر لزوم برگزاری مناسبات مشترک فرهنگی و نمایشگاه‌های تخصصی صنایع دستی و گردشگری به میزبانی متقابل دو طرف تاکید کرد.

آلدولفو اورسو،‌ رییس هیئت‌مدیره شرکت ایتالیایی IWS و معاون سابق وزیر اقتصاد این کشورنیز در این دیدار، با بیان این‌که ایتالیا یک پیشینه طولانی در ارتباط با ایران دارد، گفت: پایان تحریم‌ها علیه ایران و شرایط جدید این کشور در عرصه‌ بین‌المللی، آینده خوبی برای همکاری‌‌های عملی، ترسیم کرده است.

وی اظهار داشت: با توجه به پیشینه ارتباطات خود با کشورهای مختلف خاورمیانه و شناختی که از تاریخ، فرهنگ و شرایط بین‌المللی تبریز دارم، معتقدم تبریز می‌تواند نقش قابل‌توجهی در روابط اقتصادی دو کشور داشته باشد.

عضو سابق پارلمان ایتالیا با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور کشورمان به ایتالیا و زمینه‌های مهمی که در جریان این سفر، برای توسعه ارتباطات دو کشور مطرح شده است، گفت: در شرایطی که خاورمیانه، گرفتار یک ناامنی است، فضای امن جمهوری اسلامی ایران، موجب شده، اشتیاق خاصی از سوی بخش‌های خصوصی ایتالیا برای همکاری با ایران ایجاد شود.

عضو سابق پارلمان ایتالیا با اشاره به قابلیت‌های همکاری شرکت IWS در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری گفت: این همکاری می‌تواند در زمینه‌های مترو، انرژی‌های تجدیدپذیر و بازیافت پسماند، مطرح و عملی شود.

وی برگزاری نمایشگاه‌های مشترک را در راستای توسعه ارتباطات طرفین مهم خواند و افزود: تجربه حضور تهران در نمایشگاه بولونیای ایتالیا نشان می‌دهد که تبریز نیز با برخورداری از قابلیت‌های ویژه گردشگری، می‌تواند نماینده شایسته‌ای برای حضور در مناسبات مشابه باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار