خبرهای داغ:

انجام تمهیدات لازم برای صعود 20 هزار نفری بسیجیان به ارتفاعات بازی دراز

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرپل ذهاب از انجام تمهیدات لازم برای صعود سراسری 20 هزار نفری بسیجیان، ایثارگران، خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم به ارتفاعات بازی دراز این شهرستان در روز دهم اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۶۸۷۸
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
سرهنگ مسعود قنبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از سرپل ذهاب، با گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین بازی دراز افزود: همه ساله به این مناسبت علاوه بر برپایی یادواره شهدا صعود سراسری بسیجیان از استان های مختلف به این ارتفاعات انجام می شود که امسال نیز این امر تداوم خواهد داشت.
وی از انجام تمهیدات لازم برای حضور بسیجیان کشور برای صعود به ارتفاعات بازی دراز خبر داد و اظهار داشت: خواهران و برادران بسیجی شرکت کننده در این آیین از دو مسیر جداگانه به این ارتفاعات صعود می کنند تا خاطرات رزمندگان را گرامی بدارند.
وی بیان کرد: بسیجیان، کاروان های راهیان نور و اقشار مختلف مردم در روز دهم اردیبهشت ماه سال جاری ساعت هفت صبح در دامنه بازی دراز حضور می یابند و به یاد عملیات بازی دراز که با رمز یا زهرا (س) انجام شده بود به ارتفاعات این منطقه صعود خواهند کرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرپل ذهاب اضافه کرد: حضور چشمگیر خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، بسیجیان و اقشار مختلف مردم در سالروز عملیات بازی دراز نشان از روحیه ایثار و شهادت در بین ملت سرافراز ایران اسلامی دارد و این تجدید میثاق با شهدای جنگ تحمیلی یکی از مهمترین فاکتورهای عزت انقلاب اسلامی است.
سرهنگ قنبری گفت: با توجه به اینکه صعود به ارتفاعات بازی دراز بعنوان افتتاحیه اردوهای راهیان نور کشور برای دومین سال متوالی انتخاب شده است به همین منظور برنامه های ویژه ای در نظر گرفته شد تا میزبان بسیجیان از 31 استان کشور در روزهای نهم و دهم اردیبهشت برای صعود 20 هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز باشیم.
وی افزود: کارگروه های متعددی در قالب اسکان، ترابری و پشتیبانی، بهداشت و درمان، اطلاع رسانی و کمیته اجرایی تشکیل شده است که خدمات رسانی به مردم را هدفمند خواهد کرد.
وی تصریح کرد: حضور سخنران ها و مداحان کشوری و همچنین راویان دفاع مقدس در کنار برنامه های ویژه فرهنگی در روز صعود به ارتفاعات از دیگر ویژه برنامه های این صعود حماسی است.
عملیات ظفرمند بازی دراز در اردیبهشت ماه 1360 از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت انجام شد و در هشت روز عملیات دلاورانه ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.
بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان سه شهرستان سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب استان کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.
در عملیات بازی دراز 54 دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، دو فروند بالگرد، دو دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از دو هزار و 200 نیروی رژیم بعث عراق نیز کشته، زخمی و اسیر شدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار