آزمون درس‌هايی از قرآن با حضور بيش از 40 دانش‌آموز متوسطه در دبیرستان راه زینب(س)اصلاندوز برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۵۶۹۱۸
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴

عسگر فرجی، رییس آموزش و پرورش اصلاندوز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصلاندوز ضمن تشکر و قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این آزمون،بر لزوم فهم قرآن و تدبر در آن به عنوان کتابی آسمانی در تمامی جهات زندگی امروزمان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه منتخبین آزمون درسهایی از قرآن به مرحله استانی راه می یابند افزود:این آزمون هر ساله در فروردین‌ماه برای دانش‌آموزانی که بیشترین امتیاز را در مسابقه هفتگی درس‌هایی از قرآن در مدارس کسب کرده‌اند، به‌طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

رییس آموزش و پرورش اصلاندوز با اشاره به اينكه تعداد 40 دانش آموز دختر و پسر دوره اول و دوم متوسطه مدارس منطقه در این آزمون شرکت کردند اظهار کرد: آزمون بیست و چهارمین دوره مسابقات درس‌هايی از قرآن براساس سخنان و تفسير حجت‌الاسلام والمسلمين محسن قرائتي تدوين شده است.

فرجی هدف از برگزاری درسهایی از قرآن در مقاطع تحصیلی را ایجاد انگیزه و رغبت و تشویق دانش آموزان جهت ترویج مبانی قرآنی و آموزش قرآن و آشنایی با اهداف عالیه تعالیم تربیت اسلامی و نهایتا رقابت در سطح کشوری در موضوع قرآن که جزو رسالت خطیر آموزش و پرورش است عنوان کرد.

در ادامه محمد نوایی و امیرحسین مهرآوران از دانش آموزان دوره اول متوسطه و سما مرسلی دانش آموز سال سوم انسانی در گفت و گوی جداگانه با خبرنگار ارس تبار برگزاری این آزمون را در حوزه قرآن و عترت با اهمیت و ضروری دانستند.

این دانش آموزان ضمن قدردانی از عوامل برگزاری آزمون درسهایی از قرآن در منطقه گفتند:سبک زندگی سالم،نیازمند الگوگیری از قرآن است و باید این راهبرد بیش از پیش ترویج یابد.

به گزارش ارس تبار،صبح امروز معاون پرورشی و تربیت بدنی و حراست آموزش و پرورش اصلاندوز نیز از نزدیک در جریان برگزاری این آزمون قرار گرفته و مطلوب ارزیابی کردند.

ارسال نظرات