کم نیستند در این میان عده‌ای که به ایفای نقش خود پرداخته‌اند و علاوه بر چرخش چرخ اقتصادی خانواده شان به اقتصاد کشور نیز کمک می کنند و واژه "ما می توانیم" را در عمل ثابت کرده اند.
کد خبر: ۸۶۵۶۹۵۹
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹

به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، آنچه که در حال حاضر کشور به آن سخت نیازمند است توجه به اقتصاد مقاومتی است که از سوی مقام‌معظم رهبری نیز مورد تاکید قرار گرفته و نیازمند "اقدام و عمل" برای تحقق آن هستیم.

به قولی با نشستن و کار را بر عهده دیگری نهادن چیزی از پیش نمی‌رود و باید هر کس به اندازه توان وارد این میدان شود.

نباید منتظر بمانیم تا اقتصاد ما به کمک بیگانگان به رشد و بالندگی برسد، تنها خودمان می‌توانیم دست بر زانوی همت گذاشته و در کنار هم قرار گیریم تا چرخ تولید و اقتصاد کشور را بچرخانیم.

واژه «اقتصاد مقاومتی» برای اولین بار در شهریور سال 1389 از سوی مقام معظم رهبری در دیدار با کارآفرینان مطرح شد. در همین دیدار، مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی» را معنا و مفهومی از کارآفرینی معرفی کردند و برای نیاز اساسی کشور به کارآفرینی دو دلیل «فشار اقتصادی دشمنان» و «آمادگی کشور برای جهش» را معرفی نمودند.

کم نیستند در این میان عده‌ای که به ایفای نقش خود پرداخته‌اند و علاوه بر چرخش چرخ اقتصادی خانواده شان به اقتصاد کشور نیز کمک می کنند و واژه "ما می توانیم" را در عمل ثابت کرده اند.

«پرورش مرغ بومی» یکی از مطلوب‌ترین راههای ایجاد کسب و کار کوچک با درآمدی سرشار در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است. مطلوب از آن جهت که پرورش مرغ‌بومی در سطح صنعتی و مرغداری‌های بزرگ توجیه اقتصادی ندارد و در نتیجه تولیدکنندگان باتجربه و بزرگ قادر به رقابت با بازار کوچک شما نیستند. 

علاوه‌بر این مرغ بومی یا همان مرغ‌های‌محلی ایران، نوعی نژاد بسیار مقاوم به‌شمار می‌آیند. آنها در مقابل بیماری‌ها، گرما و سرما تحمل بالایی دارند و این مزیت باعث می‌شود که ایجاد یک واحد تولیدی مرغ‌بومی نه‌تنها هزینه‌هایتان را کاهش می‌دهد بلکه شما را با ضرر و زیان کمتری ناشی از تلفات هم مواجه می‌کند. 

به جز این مقاومت نژاد بومی در مقابل تغییرات دما سبب می‌شود که شما بتوانید در هر نقطه از کشور یک مرغداری کوچک و کم‌هزینه دایر کنید. این درحالی است که واحدهای صنعتی و بزرگ پرورش مرغ در برخی اقلیم‌ها مانند مناطق گرم و کویری زیان‌دهی بالایی دارند. 

براساس بررسی‌های کارشناسی با راه‌اندازی یک واحد کوچک پرورش مرغ‌بومی که صرف‌نظر از هزینه تهیه مکان نگهداری، بین ٤,٥ تا ٦‌میلیون تومان برایتان هزینه دارد، از دوره دوم پرورش به بعد تقریبا به سوددهی خالص و صد درصد می‌رسید.

با نگاهی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص حساسیت به بحث اقتصاد مقاومتی به سراغ یكی از كارآفرینان بسیجی ساكن شهرستان باویاستان خوزستان  رفتیم و از او راجع به نحوه کسب و کارش سئوالاتی کردیم و با پشتکار و تلاش وی آشنا شدیم.

"حسن" یکی از فعالان اقتصادی است که با تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) شهرستان باوی اقدام به پرورش مرغ بومی و محلی تخم گذار در شهرستان باوی کرده است بگونه ای که امروز نه تنها نیاز خانواده خود بلکه نیاز مردم شهرستان را نیز تا حدودی برطرف کرده است.

این جوان كارآفرین بسیجی در گفتگو با خبرنگار باوی نیوز گفت: با توجه به اینكه پستی بلندی های زیادی در این كار وجود دارد اما من با علاقه زیادی این كار را انجام دادم و از این كار و درآمدم راضی هستم.

وی با اشاره به اینكه تسهیلاتی از سپاه شهرستان باوی دریافت كردم، ادامه داد: در كنار این تسهیلات خودم نیز هزینه كردم و به تولید و پرورش مرغ بومی پرداختم.

این کارآفرین بسیجی با بیان اینکه پایه اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی و اعتماد به نسل جوان است، اظهار داشت: تسهیلات اقتصاد مقاومتی که از سوی بسیج سازندگی و سپاه به کارآفرینان تعلق می گیرد کمک شایانی در ایجاد اشتغالزایی و کمک به رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی خانواده ها کرده است بگونه ای که با صراحت می توان گفت این تسهیلات تاکنون واحدهای تولیدی و اقتصادی زیادی را از معرض ورشکستگی و تعطیلی نجات داده و بخش های اقتصادی بی شماری را دوباره احیا و فعال کرده است.

سروان سید معاد موسوی فرمانده سپاه شهرستان باوی با بیان اینکه بسیج در راستای تحقق سیاست ها و اهداف اقتصاد مقاومتی و پیرو منویات مقام معظم رهبری گام برمی دارد، گفت: تکیه بر دانش و توانایی های داخلی اصل و محور اقتصاد مقاومتی است لذا این امر مورد عنایت بسیج سازندگی قرار دارد چرا که ما معتقد هستیم باید با دانش افزایی و توجه به نیروهای جوان داخلی از ظرفیت های موجود نهایت استفاده و بهره را در راستای منویات معظم له در باب اقتصاد مقاومتی ببریم.

وی ضمن تاکید بر اینکه بهترین و مفیدترین راه مقابله با تحریم های ظالمانه دشمنان تکیه بر اقتصاد مقاومتی است، ابراز داشت: تعیین شعار سال با محوریت اقتصاد بار دیگر تاکید مقام معظم رهبری بر این مقوله مهم را می رساند و از آنجا که تاکنون منویات ایشان درباره اقتصاد عملی نشده، معظم له بار دیگر براین موضوع مهم و اساسی جامعه تاکید دارند و در این بین می بایست با هم افزایی و مشارکت در راستای تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

وی افزود: دشمن همچون قبل بر ادامه عداوت خود برعلیه ملت ایران ادامه می دهد چرا که آنان مشکلات اقتصادی جامعه ما را مشاهده کرده و به همین دلیل درباره نقطه ضعف کشورمان با ادامه تحریم های ظالمانه، تکیه دارد اما در سوی دیگر ما نیز تنها راه مقابله و مبارزه با تحریم های ظالمانه را تکیه همه جانبه بر اقتصاد مقاومتی می دانیم و معتقدیم که این سیاست ها می بایست در جامعه تبیین و برآنها جامه عمل پوشانده شود.

 


ارسال نظرات