مزار شهدای گمنام می‌تواند در هر منطقه‌ای بهترین فرصت‌های معنوی را برای آن مکان فراهم سازد و به فرموده مقام معظم رهبری پیکر مطهر و معظم شهیدان هر جا آرام گیرد یاد مبارک و آرام‌بخش خود را در فضا می‌پراکند و صفا و معنویت می‌آفریند.
کد خبر: ۸۶۵۶۹۶۶
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵

ما تا به ابد به آن‌ها که قمقمه‌ها را دفن کردند تا هوس آب نکنند مدیونیم، دیر یا زود همه خواهیم رفت، همه ما به‌سوی مقصد اصلی و جایگاه همیشگی کوچ خواهیم کرد، در رفتن هیچ شکی نیست مهم چگونه رفتن است.

در این چند سالی که شهدای گمنام در کنار پارک شهر کمیجان آرمیده‌اند برنامه‌های مختلفی به صورت خودجوش و مردمی در این مکان مقدس برگزار شده و عموم مردم خواستار ساخت یادمان و مقبره‌ای در خور شأن این شهیدان عزیز و غریب شهرمان هستند.

چندی پیش به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کار ساخت سازه ای برای این شهیدان شروع شده که نسبتا در مراحل پایانی قرار دارد.
مردم شهرهای کمیجان و میلاجرد در مراسم تشییع پیکر مطهر این دو شهید گمنام، رسم مهمان نوازی را با حضور باشکوه خود خوب به جا آوردند و حال نوبت مسئولان است که سهم خود را ادا کنند، چون به طور حتم اگر نام و رسمی است؛ از این بی نامان و گمنامان است و اگر گذشته فراموش شود آینده ای سخت در انتظار خواهد بود.

حال وظیفه تک تک مردم و مسئولان این است که مراقب باشیم غربت این شهیدان تکرار نشود و با توجه به این که خدمت به این عرشیان گمنام توفیق می خواهد، امیدواریم این توفیق نصیب یکایک مردم شهیدپرور شهرستان بشود.

نمی توان از مشکلات عدیده ای که در شهرستان کمیجان وجود دارد چشم پوشی کرده و آن ها را نادیده گرفت، اما اهمیت دادن به یک موضوع و در اولویت قرار دادن آن نیز مطلبی است که در شرایط خاص باید مورد توجه قرار بگیرد.

سخن کوتاه: به راستی که امروز مزار و گلزار شهدا، میعادگاه عاشقان راه شهادت و بندگی است و به تعبیر زیبای امام امت(ره) همين‌ تربت‌ پاك‌ شهيدان‌ است‌ كه‌ تا قيامت‌ مزار عاشقان‌ و عارفان‌ و دارالشفاي‌ آزادگان‌ خواهد بود.

در باب جایگاه بس رفیع شهید و شهادت و قداست گلزارها و یادمان های شهدا می توان مقاله ها و کتاب ها نوشت و البته بسیار سخن ها گفت اما روی سخن در این جا ناظر به مظلومیت شهدا به ویژه شهدای گمنامی است که به سان گوهری در هر شهر و دیاری می درخشند.

اینان گرچه بر روی شناسنامه سنگی شان نوشته شده «شهید گمنام»، اما به راستی که این گمنامی نه تنها باعث بی توجهی به آنان نشده، بلکه همه آنان را به نام فرزند روح الله می شناسند.
متاسفانه پس از گذشت چند سال از دفن ابدان مطهر شهدای گمنام در این شهرستان، هنوز وضعیت کلی محوطه آن چندان در شان شهدای گمنام و پذیرایی از عاشقان و رهروان شهدا نیست.

طرح یادمان شهدای گمنام بسیار زیباست اما این تنها یک ظاهر زیباست که از دور نمایان است، هنگامی که به قبور شهدا نزدیک می شویم به غربت و گمنامی آنان بیشتر پی می بریم.






ارسال نظرات