فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

هیچ مجاهدی بدون رضایت مادر قادر به مبارزه با باطل نیست.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در سومین همایش جشنواره اسوه های صبر و مقاومت که با حضور مادران و همسران شهدا در زاهدان برگزار شد، گفت: هیچ مجاهدی بدون رضایت مادر قادر به مبارزه با باطل نیست.
کد خبر: ۸۶۵۷۰۰۸
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در سومین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت بیان داشت: مادران و همسران شهید در دوران دفاع مقدس مستقیم و غیر مستقیم نقش آفرینی کردند.

وی افزود: خواهران در آزادسازی خرمشهر، سوسنگرد و گیلان غرب به صورت مستقیم همدوش رزمندگان اسلام جنگیدن و دشمنان را به عقب نشینی وادار کردند.

 فرمانده سپاه سلمان استان تصریح کرد: زنان ما در دوران آزادسازی خرمشهر صحنه های جاودانی را بر جا گذاشتند.

 سردار معروفی تصریح کرد: در عشق بازی دوران دفاع مقدس با چشم سر مشاهده کردیم که چگونه زنان بدون هیچ ترس و واهمی در سنگرهای خط مقدم برای مداوای مجروحین حضور داشتند.

 وی افزود: خواهران ما در طول دفاع مقدس به صورت غیر مستقیم نقش مادران را بازی کردند و فرزندانشان را به جبهه مبارزه حق علیه باطل فرستادند.

 این مقام مسئول ادامه داد: مادران شهدای ما فرزندانشان را به میدان آتش فرستادند در حالی که هیچ امیدی به برگشت آنان نداشتند.

 سردار معروفی خاطرنشان کرد: امروز همسران شهید لباس پدر بر تن فرزند خود می کنند و اشک می ریزد و افتخار می کند سال نو را در کنار عکس همسر مجاهدشان سپری می کنند.

 وی با بیان اینکه مادران و خواهرانی بودن که در بخش لجستیک در بحث تغذیه و پوشاک مدیریت می کردند، افزود: حرکت های عاطفه ای مادران، همسران و دختران شهدا در دوران دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست.

 سردار معروفی تاکید کرد: دوران دفاع مقدس در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد زیرا که در آن توجه به پروردگار و اخلاص در عمل بود.

 وی افزود: سخت ترین شب ها و روزهای عمر را مادرانی سپری می کنند که فرزندان آنان مفقود شده اند زیرا که خانواده آنان 30 سال هر شب احساس ماموریت دارد و بر آنان خیلی سخت است.

 این مقام مسئول نظامی، مفقودین را مظلومترین شهدا دانست و ادامه داد:در اسارت رزمندگان اسلام را با لب تشنه به شهادت رساندند.

سردار معروفی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه عقبه حقیقی یک جامعه خانواده است، ادامه داد: اگر امروزه فرماندهان و مسئولان ما روی پای خود ایستاده اند و مقاومت و فداکاری و ارزش پیدا کرده اند به واسطه نقش مهم خانواده است.  

 وی افزود: هیچ وقت نباید نقش خانواده را نادیده بگیریم، اگر  رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس مقاومت کردند به واسطه پشتکار و فداکاری همسران و مادران است، امکان ندارد هیچ مجاهدی در عرصه نبرد خوب بجنگد مگر اینکه رضایت مادر و همسرش را نداشته باشد.

فرمانده سپاه سلمان استان عنوان داشت: کاری که مادران و همسران جانبازان انجام می دهند جزء کارهای منحصر به فرد است و هر چقدر ما آنان را مورد تکریم قرار دهیم عاقبت بخیری خودمان خواهد بود.

سردار معروفی گفت: امروز صبورترین فرزندان بعد از فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان هستند زیرا که آرزوی نشستن بر یک سفره با پدر، بر دل آنان سنگینی می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار