"روستاها مفهوم و هویت خود را حفظ کند"
معاون عمرانی استانداری مرکزی گفت: بخش عمده شعار سال در روستا محقق می‌شود چراکه روستاها اولین منبع تولید و اشتغال به شمار می‌روند.
کد خبر: ۸۶۵۷۰۷۳
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، عزیز فیلی در همایش بانوان عضو شورای اسلامی و دهیاران استان مرکزی با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی مقام‌معظم رهبری و نقش روستاها در تحقق شعار سال اظهار داشت: بخش عمده شعار سال "اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل" در روستاهاست چراکه روستاها اولین واحد تولید و اشتغال هستند و نقش تاثیرگذاری می‌توانند در اجرای اقتصادمقاومتی داشته باشند.

وی افزود: تكیه بر مزیت‌های كسب و كار با محوریت ظرفیت‌هاتی بومی در روستاها باید به عنوان اساس كار مدیریت روستایی ملاك قرار گیرد و باید در راستای تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از ظرفیت و توانمندی روستاهای استان استفاده شود.

معاون عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: برای دهیاری‌ها 48 وظیفه تعریف شده که کمک به آبادانی روستاها یکی از اهداف قانون تشکیل دهیاری‌ها بوده و در 15 سال اخیر اقدامات مطلوبی برای حل مشکلات روستاها انجام گرفته است.

فیلی با اشاره به لزوم حفظ هویت روستاها گفت: روستاها بایستی هویت و مفهوم خود را حفظ کنند، برخی از روستاها که به شهر مبدل شده‌اند اکنون نارضایتی مردم روستا را به همراه دارد توجه داشته باشید که اگر روستایی تبدیل به شهر شد مشکلاتش رفع نمی‌گردد.

وی افزود: تشکیل اتاق فکر در روستاها نیز از اقدامات مهمی است که باید با همکاری دهیاران انجام شود و به این طریق از اندیشمندان روستایی و افراد با تجربه در راستای حل مشکلات و توسعه روستاها بهره گرفته شود.

معاون عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: رسیدگی به مشکلات و رفع نواقص در روستاها امسال باید با جدیت بیشتری دنبال شود، در سال 95 تلاش خواهد شد مشکلات و نواقص موجود با همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌ها مرتفع شود همچنین برای حل مشکلات حقوقی روستاها نیز باید کمیته‌ای در امور روستایی و شوراهای تشکیل و مشکلات حقوقی در این کمیته مورد بررسی قرار گیرد.

فیلی با اشاره به اولویت های در نظر گرفته شده برای روستاهای استان برای امسال گفت: احداث ساختمان برای دهیاری‌های فاقد ساختمان اولویت اولی است که مدنظر داریم اجرایی کنیم و دستگاه‌های اجرایی نیز در این زمینه تعامل سازنده‌ای را داشته باشند.

وی یادآور شد: دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها باید در زمینه جلب مشارکت افراد بومی گام بردارند و پروژه‌های مناسب و متناسب با ظرفیت روستا و اعتبارات موجود را تعریف کنند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی ادامه داد: تدابیر لازم برای بهره‌گیری از ظرفیت زنان در پست‌های مدیریتی، شهرداری، فرمانداری، مدیریت ستادی و اجرایی به کار گرفته شود و در این میان دهیاران زن نیز باید تلاش کنند تا توانمندی‌های علمی، فرهنگی و فنی خود را افزایش دهند.

فیلی در پایان خاطرنشان کرد: زنان دهیار و عضو شورای اسلامی روستاها نقش تعیین كننده در تسریع و پویایی اقتصاد زنانه و پیگیری امور و مطالبات در روستاها دارند، شناسایی فرصت‌ها و تبدیل قابلیت‌های عملی اشتغالزا و تولیدی از تكالیف جدی این بانوان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات