مرادی با بیان اینکه دفاع مقدس و ادبیات پایداری از اولویت های حوزه هنری است از چاپ 5 عنوان کتاب در این حوزه طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۷۱۰۲
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امین مرادی، شامگاه چهارشنبه در نشست مطبوعاتی با موضوع اعلام برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی ، گفت: با توجه به نامگذاری سال جدید از طرف مقام معظم رهبری با نام " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل " باید اولویت ها و ضروریت های برنامه های فرهنگی بر این پایه برنامه ریزی شود و همواره در کنار آن با مدیریت جهادی بستر را برای عملیاتی کردن این شعار فراهم سازیم.


وی گفت: حوزه هنری یک نهاد فرهنگی و هنری است که در راستای رشد و شکوفایی هنر انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند لذا کار فرهنگی باید یک کار دلی باشد و باید تمام سلول های بدن خواستار انجام این کار باشند و با بخشنامه و آیین نامه نمی توان اقدام فرهنگی و عملی انجام داد.

وی به اقدامات حوزه هنری کردستان اشاره و اظهار کرد: تولید 15 فیلم کوتاه، 13 فیلم 100 ثانیه‌ای و برگزاری دهمین جشنواره فیلم های 100 ثانیه‌ای از جمله فعالیت‌های این اداره بوده است.

رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به کسب 30 عنوان برتر در جشنواره‌های ملی و بین المللی، افزود: حمایت از هنرمندان فیلمساز، اکران و نقد و بررسی آثار سینماگران جوان، برگزاری دوسالانه نقاشی، برپایی بیش از 40 نمایشگاه گروهی و انفرادی در گالری سوره سینما بهمن سنندج، کسب سه عنوان برتر در چهارمین جشنواره تولیدات استانی و برگزاری دومین سوگواره ملی عکس عاشورایی از جمله دیگر برنامه‌های برگزار شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به هفته هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: از 20 الی 27 فروردین ماه به نام هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده و در این راستا با همکاری بسیج هنرمندان کردستان برنامه های مختلفی رادر سطح استان برگزار خواهیم کرد.


وی افزود: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دو واقعه ی مهم در تاریخ کشور و از اولویت های حوزه هنری کردستان است .


وی با اشاره به اینکه دفتر حوزه هنری شهرستان بیجار برای اولین بار در استان در این هفته افتتاح می شود اظهار کرد: غباررویی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه کردستان و خانواده های شهدا، شب شعر و تجلیل از هنرمندان، اکران فیلم‌های کوتاه، توزیع گسترده فیلم‌های حوزه انقلاب اسلامی و اجرای نمایش خیابانی با موضوع شهید و شهادت با عنوان «نامه‌ای از یک سرباز» را از جمله برنامه‌هایی اعلام کرد که در این هفته برگزار می شود.


مرادی همچنین از اکران رایگان فیلم بادیگارد در روز دوشنبه 23 فروردین ماه در پردیس سالن شماره یک سینما بهمن سنندج خبر داد و گفت: روز شنبه، 21 فروردین ماه نیز علاقمندان به سینما می‌توانند بلیط های نیم بها را تهیه کنند.

اولویت حوزه هنری دفاع مقدس و ادبیات پایداری است

رئیس حوزه هنری استان کردستان در پایان گفت: اولویت حوزه هنری دفاع مقدس و ادبیات پایداری است و در این راستا، 5 عنوان کتاب از جمله تدوین و ترجمه کتاب «روزشمار حملات شیمیایی صدام»، تدوین «خاطرات نورالدین حیدری» نماینده رهبری در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تدوین کتاب «نبرد کوهسالان» خاطرات سردار عبدالله ملکی و تدوین و ویرایش کتاب «محمدتقی کریمی در دوران اسارت» امسال توسط حوزه هنری چاپ می‌شود.

ارسال نظرات