رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان خبرداد؛
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان گفت: جشنواره دوسالانه هنرهای تجسمی، جشنواره ادبیات داستانی، آوا و نواها و تئاتر بسیج امسال در استان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۵۷۱۰۳
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی‌عباس داودنیا رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان در نشست خبری با هدف تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در سنندج اظهار داشت: سیاست و هدف سازمان بسیج هنرمندان کمک به کارهای بر زمین مانده است و در این زمینه با حوزه هنری و ارشاد اسلامی تعامل خوبی داریم

وی گفت: این سازمان با کمک 8 انجمن ادبی هنری که در هشت رشته هنری فعالیت اقدامات خوبی در زمینه‌های مختلف هنری در استان انجام داده است.

داودنیا تصریح کرد: برگزاری جشنواره شعر کنگره شهدای پیشمرگان مسلمان کرد، جشنواره آواها و نواها، جشنواره فیلم بسیج و جشنواره شعر بسیج از اقدامات سال گذشته سازمان بسیج هنرمندان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه اشعار جشنواره شعر پیشمرگان کرد مسلمان در قالب کتابی با عنوان گلواژه‌های سرزمین مجاهدت‌های خاموش به چاپ رسید.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان اضافه کرد: امسال هم چندین جشنواره از جمله جشنواره دوسالانه هنرهای تجسمی، جشنواره ادبیات داستانی، آوا و نواها و تئاتر بسیج توسط سازمان بسیج هنرمندان کردستان برگزار خواهد شد.

داودنیا معرفی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را از سیاست‌های بسیج هنرمندان عنوان کرد و گفت: به همین منظور تاکنون سه شهید هنرمند, شهیدان فریدون نعمتی، غلامرضا نریمان و پیملن ویسی در کردستان شناسایی شده است.

وی در ادامه با یادآوری نامگذاری سالروز شهادت شهید آوینی با عنوان روز قشر بسیج هنرمندان، گفت: برنامه‌هایی متناسب با این ایام پیش‌بینی شده است که به صورت مشترک با حوزه هنری و ارشاد اسلامی در کردستان برگزار می‌شود.

ارسال نظرات