حجت الاسلام بیگی ارتقا و احیای بخش کشاورزی، دامپروری، باغداری، صنعتی و گردشگری را از 5 رکن اساسی و کارشناسی شده توسط کارشناسان مجرب کشوری برای توسعه همه جانبه کوثر عنوان کرد.
کد خبر: ۸۶۵۷۲۳۵
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، حجت الاسلام بیگی در خطبه های نماز جمعه کوثر ضمن گرامیداشت اول ماه رجب به برگزاری مراسمات معنوی اعتکاف در مساجد شهرستان کوثر اشاره کرد و گفت: مساجد شهرستان کوثر همزمان با سراسر کشور مراسمات معنوی اعتکاف را در 3 روز پنجشنبه، جمعه و شنبه هفته آینده تدارک دیده اند که انتظار می رود مسئولین امر فرهنگی با همکاری و هماهنگی هیات های امنای مساجد و همچنین اهالی دین دار این شهرستان درمراسم معنوی اعتکاف همکاری و حضور لازم را به عمل آورند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان ره بر معظم انقلاب در نام گذاری سال 95 مبنی بر " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"؛ ضمن تاکید بر ملزومات اجرایی این سیاست ملی ارکان اساسی مبتنی بر اشتغال با اتکا بر اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان کوثر را تشریح کرد.

خطیب جمعه کوثر ارتقا و احیای بخش کشاورزی، دامپروری، باغداری، صنعتی و گردشگری را از 5 رکن اساسی و کارشناسی شده توسط کارشناسان مجرب کشوری برای توسعه همه جانبه شهرستان کوثر عنوان کرد و افزود: توسعه و اصلاح نژاهای اصیل دامی در منطقه، ارائه مجوز های تاسیس و احداث مرغداری و گاوداری در منطقه، احیای مرغداری های تعطیل شده در منطقه با همکاری دولت از جمله ملزومات توسعه بخش کشاورزی در دامداری در منطقه است.

وی در ادامه به تولید پسته در شهرستان کوثر اشاره کرد و افزود: انتظار می رود مسئولین امر به جای ارائه نهال های زود گل ده به مردم نهال های دیر گل ده از جمله " پسته" که ظرفیت تولید در شهرستان کوثر را دارد ارائه دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوثر همچنین ضمن انتقاد از اجاره یا به مزائده گذاشتن معدن های سنگ شهرستان کوثر و خلخال اظهار کرد: به مزائده گذاشتن معادن سنگ منطقه به غیر از از بین رفتن جاده های ارتباطی هیچ نفعی برای شهرستان ندارد که در مقابل انتظار می رود مسئولین شهرستانی و استانی امتیاز این معادن را به مردم و مسئولین امر شهرستان ارائه دهند؛ چرا که حق اهالی این منطقه است.

حجت الاسلام بیگی در پایان گفت: کوچکترین اشتباه و یا ندانم کاری در بخش گردشگری شهرستان کوثر از سوی مسئولی غیر قابل بخشش بوده و مسلماً خیانت به منطقه است؛ مسئولین تنها به طبیعیترین آبگرم خاورمیانه(( آبگرم گیوی)) اتکا نکنند و مکان یابی جدیدی را برای اسکان میهمانان و ارائه خدمات رفاهی تفریحی تدارک ببینند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات