روز هنر انقلاب اسلامي فرصتي براي يادآوري و نگاه به دوران پر فراز و نشيب گذشته است.
کد خبر: ۸۶۵۷۳۲۸
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: سنت پسندیده نام گذاری روزهای هفته با هدف گرامی داشت مناسبت های مهم اسلامی و ملی، یکی از کارهای بسیار خوبی است که در حد خود به ماندگار شدن خاطره وقایع ارزشمند کمک می کند.

حميدرضا اسماعيلي به نحوه نامگذاري روز هنر انقلاب اسلامي اشاره كرد و افزود: این شیوه پسندیده، پس از انقلاب شکوهمند اسلامی به صورت بسیار جدی دنبال شد که آثار و برکت های فراوانی نیز در پی داشته است. از جمله پس از شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال 1372، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به مقام معظم رهبری، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام گذاری شد.

وي با اشاره به اين نكته كه روز هنر انقلاب اسلامي فرصتي براي يادآوري و نگاه به دوران پر فراز و نشيب گذشته است، اظهار کرد: انقلاب اسلامي هنر دوران گذشته را که در مقابل دين و دينداري قرار داشت به دامن دين برگردانده، صدها هنرمند فرزانه را در اختيار خدمت معارف والاي آسماني قرار داد به نحوي كه جامعه هنرمندان متعهد براي ترويج آرمان هاي انقلاب اسلامي علاوه بر كوشش هاي مقدسي كه در خلق و توليد آثار ارزشمند در برهه هاي مختلف داشته اند در روزگار دفاع مقدس و سال هاي بعد از آن بيش از 900 شهيد هنرمند به انقلاب اسلامي تقديم كرده اند.

رئیس حوزه هنری استان در ادامه به برنامه هاي بزرگداشت اين روز در زنجان اشاره كرد و گفت: به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره هنرمند انقلابی زنده یاد فرج‌الله سلحشور مراسم بزرگداشتی امروز، 17 فروردین‌ماه به میزبانی حسینیه اعظم با حضور سردار جباری فرمانده سپاه ولی امر و مسئولان ارشد استاني در زنجان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنين در اين مراسم جمال شورجه فیلمساز و کارگردان ، عوامل سریال یوسف پیامبر(ع)، خانواده مرحوم سلحشور و مهدی سلحشور مداح اهل بیت(ع) و شاعران و مادحين انقلابي حاج اصغر گنج‌خانلو، حاج غلامرضا عینی‌فرد و حاج ولی‌الله کلامی حضور خواهند داشت که سخنران این مراسم حجت‌الاسلام نظری استاد حوزه و دانشگاه می باشد.

وي با اشاره به جمله تاريخي مقام معظم رهبري در پيام تسليت درگذشت اين هنرمند انقلابي گفت: وقتي معظم له در پيام خود مي فرمايند آثار پرآوازه و ماندگار این هنرمند باایمان که مرزهای کشور را درنوردیده و مایه‌ی آبرو و اعتبار هنر سینمای ایران در چشم ملتهای دیگر گشته است، بی‌گمان در شمار حسنات بازمانده از وی و موجب اجر الهی و نیک نامی ایشان خواهد بود ، ما نيز به پاسداشت اين فرمايش محوريت برنامه هاي امسال را با آيين گراميداشت مرحوم سلحشور اجرا خواهيم كرد.

رئیس حوزه هنری استان با اشاره به اينكه جهت اعتلاي روز هنر انقلاب امسال برنامه ها در قالب هفته هنر انقلاب برگزار مي شود ادامه داد: نشست تخصصی ادبیات پایداری نویسندگان دفاع مقدس با حضور استاد مرتضی سرهنگی در روز 18 فروردين با موضوع ادبیات بازداشتگاهی بصورت كارگاه آموزشي براي هنرمندان و علاقمندان برگزار خواهد شد.

حميدرضا اسماعيلي با اشاره به برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان استان در خصوص ديگر برنامه هاي حوزه افزود: اجرای نمایش میدانی در پنج مدرسه شهر زنجان و نشست تخصصی نقد و بررسی فیلم انقلاب از برنامه هاي اين هفته است در كه در محل حوزه هنري برگزار خواهد شد.

اسماعيلي آخرين برنامه اين هفته را سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه توسط رئیس حوزه هنری زنجان اعلام كرد و گفت: سعي ما بر اينست تا در اين روز علاوه بر گراميداشت روز هنر انقلاب ، قسمتي از فعاليت هاي حوزه هنري در سال گذشته اطلاع رساني شود. چرا كه بخشي از وظايف ما در حوزه هنري توليد كارهاي ارزشمند است كه كم و بيش و با امكانات موجود در حال انجام است و معتقديم ما براي توليد آثار ارزشمند داراي توانمندي هاي بيش از امكانات موجود هستيم.

ارسال نظرات