مراسم چهامین روز درگذشت آیت اله حاج سید عبدالحسین آیت اللهی (آقای بزرگ) رضوان اله تعالی علیه در جهرم برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۵۷۳۸۰
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، آئین چهلمین روز درگذشت عالم بزرگوار آیت اله حاج سید عبدالحسین آیت اللهی (آقای بزرگ) متولی مقبره خاندان آیت اللهی و بزرگ خاندن آیت اللهی ،عصر پنج شنبه19 فروردین ماه جاری در مقبره خاندان آیت اللهی در جهرم برگزارشد.
 

در این آئین علاوه بر بیت شریف آیت الله آیت اللهی، جمعی از مسولان شهرستان از جمله نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه جهرم، امام جمعه بنارویه، امام جمعه موقت میان شهر و نماینده آیت اله دکتراحمد بهشتی (عضو محترم مجلس خبرگان رهبری)، معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان جهرم، شهردار و اعضای شورای شهر، برخی از روسای ادارات و نهادها و مراکز شهرستان جهرم، جامعه روحانیت جهرم، خانواده های شهدا و ایثارگران، مردم شریف دارالمومنین شهرستان جهرم و جمعی از دوستداران و ارادتمندان این بیت از شهرهای لار، شیراز، فسا، تهران و قم حضور داشتند.
 

در این آئین شکرالله جهان مهین از استادان دانشگاه و از دوستان نزدیک آن مرحوم به خدمات و فعالیت ها و نقش این عالم بزرگوار در ترویج آموزه های دینی و مذهبی اشاره کرد.
 

مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم، به آثار باقیات الصالحات به جا مانده از این روحانی خدوم همچون موقوفات، کتابخانه، مسجد، حمام عمومی، غسالخانه، قبرستان و.. در جهرم و روستاهای اطراف که بعضا از پول شخصی خودشان بوده است، اشاره و از تلاشهای بی وقفه وی قدردانی کرد.
 

رئیس بنیاد آیت لله حق شناس (ره)جهرم تاکید کرد که این روحانی انقلابی همواره در مسیر انقلاب بود و حضور فعال و نقش موثر و مثمر ثمری در فعالیت های قبل از انقلاب داشتند و نام و امضای معظم له به همراه نام علمایی همچون حضرات آیات حق شناس و حاج سید حسین آیت اللهی در بیانیه های جامعه روحانیت مبارز جهرم در اسناد ساواک موجود است.
 

این استاد دانشگاه افزود: لقب پرافتخار آقای بزرگ را عموی بزرگوارش و ابوالزوجه اش مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت اله العظمی آقا سید عبدالمحمد آیت اللهی رضوان الله علیه به ایشان دادند و به بیان سخن بزرگان و مراجع و حضرات آیات شریعتمداری، شب زنده دار، کریمی جهرمی، بهشتی و.... درباره آیت اله حاج سید عبدالحسین آیت اللهی پرداختند.
 

جهان مهین در پایان اشاره ای هم به شخصیت خانوادگی آیت الله آیت اللهی و اجداد و پدر بزرگوارشان و عموهای عالم این بزرگوار کرد و به معرفی نمونه هایی از شجره های طیبه این بیت و اساتید آقای بزرگ و مراجعی که به وی اجازه نامه امورحسبیه و روایی داده بودند پرداخت.
 

گفتنی است آیت اله حاج سید عبدالحسین آیت اللهی متولد 1309 جهرم، فرزند آیت الله حاج سید علی اکبر آیت اللهی و نوه مرجع عظیم الشان آیت اله حاج سید عبدالحسین نجفی لاری جهرمی و از شاگردان امام خمینی و آیت اله العظمی بروجردی  بود که تولیت مقبره خاندان آیت اللهی جهرم و امامت جماعت مسجد امام جعفر صادق علیه السلام و نمایندگی مراجع عظام تقلید را در جهرم بر عهده داشت. که پس از یک عمر خدمت دینی در روز 13 اسفندماه 1394 به جوار رحمت حق پیوست و پس از تشییع جنازه باشکوه و وصف ناشدنی و اقامه نماز توسط آیت اله ایمانی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شیراز در مقبره قبرآقا در جهرم مدفون شد.روحش شاد و یاد و راهش پاینده باد.
 

در این مراسم کتابچه زندگی نامه آیت اله حاج سید عبدالحسین آیت اللهی تحت عنوان کوکب درخشان جهرم آقای بزرگ منتشر و توزیع شد.

ارسال نظرات