اقتصاد مقاومتی معنا و مفهومی از کارآفرینی است بنابراین ارائه آموزشهای مهارتی باید در راستای اقتصادی مقاومتی باشد.
کد خبر: ۸۶۵۷۴۶۴
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان در اولین جلسه شورای اداری و استانی نظارت، ارزیابی و گسترش آموزشی که با حضور مسئولین اداره کل و شهرستان خدابنده گفت: اقتصاد مقاومتی معنا و مفهومی از کارآفرینی است بنابراین ارائه آموزشهای مهارتی باید در راستای اقتصادی مقاومتی باشد.

قاسم صیادی با اشاره به رهنمود های مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جدید بنام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»افزود: اقتصاد مقاومتی در رویارویی و تقابل با اقتصاد وابسته و مصرف کننده یک کشور قرارمی گیرد که منفعل نیست و در مقابل اهداف اقتصادی سلطه، ایستادگی نموده و سعی درتغییر ساختارهای اقتصادی موجود و بومی سازی آن بر اساس جهان بینی و اهداف دارد و در همین راستا مهارت آموزی موجب اشتغالزایی در جامعه گردیده که این مهم یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است.

صیادی در ادامه به اولویت های سازمان در سال جدید در خصوص مهارت آموزی به اقشار مختلف مردم اظهار داشت: ضروری است با برنامه ریزی هایی که مبتنی بر نیاز سنجی های صورت گرفته و اولویت های سازمان است،در راستای توانمند سازی اقشار مختلف مردم و تغییر نگرش مردم از فرهنگ کارجویی به کارآفرینی تمام همت خود را خواهیم نمود تا در اقتصاد مقاومتی مثمر ثمر باشیم زیرا اقتصاد مقاومتی معنا ومفهومی از کار آفرینی است.

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان زنجان، با تبیین برنامه های عملیاتی و تعهدات سالیانه این اداره کل در سال جدید، توسعه آموزشهای مهارتی با مشارکت بخش خصوصی و توسعه و توانمند سازی آموزشگاه های آزاد را خواستار شد.

وی با اشاره به پنجمین همایش ملی و چهارمین همایش بین المللی «مهارت آموزی و اشتغال» که مرداد ماه امسال توسط سازمان فنی و حرفه ای کشور برگزار خواهد شد، افزود: همکاران و مربیان تا 15 اردیبهشت ماه فرصت دارند چکیده مقاله های ارسالی خود را به این همایش ارسال نمایند.

صیادی در ادامه این جلسه با اشاره به ثبت نام مرحله شهرستانی هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت که از 15 فروردین تا 15 اردیبهشت ماه می باشد، ضمن تاکید بر حضور حداکثری جوانان ماهر در این مسابقات، هدف اصلی برگزاری این دوره از مسابقات را شناسایی استعداد ها و توانمندیهای بالقوه جوانان، شناسایی افراد نخبه، توانمند و کار آفرین برشمرد.

ارسال نظرات