یک کارشناس مسائل انرژی در گفتگو با «بسیج»:
یاسین فروغی‎زاده با بیان اینکه بازار انرژی و نفت را در دنیا کامل بشناسیم افزود: دنیا خواهان انرژی ارزان است و غرب نیاز به خرید نفت و انرژی ارزان دارند.منطقه خلیج فارس جزو ارزان‎ترین منابع انرژی و نفت دنیا محسوب می‎شود این در حالی است که در آمریکا استخراج نفت بشکه‎ای 50 دلار و خلیج فارس 5 دلار هزینه دارد.
کد خبر: ۸۶۵۷۵۴۷
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳

یاسین فروغی‎زاده کارشناس انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: دولت نتوانسته شیب آرام و صفری را  برای کاهش وابستگی بودجه به نفت ایجاد کند و همچنان وابستگی نفتی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بازار انرژی و نفت را در دنیا کامل بشناسیم افزود:دنیا خواهان انرژی ارزان است و غرب نیاز به خرید نفت و انرژی ارزان دارند.منطقه خلیج فارس جزو ارزان‎ترین منابع انرژی و نفت دنیا محسوب می‎شود این در حالی است که در آمریکا استخراج نفت بشکه‎ای 50 دلار و خلیج فارس 5 دلار هزینه دارد.

فروغی‎زاده با طرح سوالی که چرا نفت ارزان ایران را نمی‎خرند تصریح کرد: باید اتفاقاتی که منجر به تحریم نفت شده است را بررسی نماییم؛ زمانی که تحریم علیه نفت شدت یافت اروپا و آمریکا درصدد بر آمده اند تا به ایران از طریق وابستگی بودجه به درآمد نفتی را ضربه بزنند و از این طریق درآمدهای ایران را محدودتر نمایند لذا با برنامه زمانبندی کاهش نفت ایران را طی 6ماه یا 9 ماه ایجاد نمودند و چند کشور را جزو مستثنیات خرید نفتی قرار داده‎‎اند. بعد از رفع تحریم‌ها هم هنوز نفت ایران را نمی‌خرند و دولت باید این مساله را با رایزنی حل کند.

وی خاطر نشان کرد: انتظاری که از دولت می‎رود این است تا از میزان خام فروشی نفت بکاهد و به رونق اقتصاد مبتنی بر اقتصاد مقاومتی بپردازد اقتصادی که ارزش افزوده ایجاد کرده و برجام، تحریم نفتی کمترین آسیب را به اقتصاد کشور اعمال نماید.

ارسال نظرات