رئیس حوزه هنری یزد از رونمایی پوستر شهید آوینی و منشور هنرمندان انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: پوستر شهید آوینی شامل جملاتی ماندگار از این بزرگوار به سه زبان خواهد بود.
کد خبر: ۸۶۵۷۶۵۴
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: محمدصادق کوچک زاده اظهار داشت: کلام، دیدگاه و گفتار شهید آوینی بسیار اثرگذار بوده و باید ماندگار شود، اظهار داشت: پوستر شهید آوینی به همراه جملات ماندگار این شهید بزرگوار به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در هفته هنر انقلاب اسلامی رونمایی می شود.

وی با اشاره به نامگذاری ایام هفته هنر انقلاب اسلامی از ۲۰ تا ۲۶ فروردین بیان کرد: در هر روز از ایام این هفته، برنامه‌ای متناسب با نامگذاری‌های صورت گرفته در یزد برگزار می‌‌شود.

کوچک زاده یادآور شد: شعار امسال هفته هنر انقلاب اسلامی، «هنر انقلاب اسلامی ابزار تمدن نوین اسلامی» است و برنامه های این هفته در سال جاری با این رویکرد اجرا می شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی بیان کرد: پوستر این شهید بزرگوار در نخستین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی در میدان امیرچخماق بین مردم، هنرمندان و گردشگران داخلی و خارجی توزیع می‌شود.

رئیس حوزه هنری یزد همچنین از اجرای پرفورمنس «آیینه عصر» در میدان امیرچخاق در نخستین روز از این هفته خبر داد و گفت: این برنامه فردا شب همزمان با رونمایی از پوستر این شهید بزرگوار اجرا می شود.

وی همچنین برگزاری مراسم یادبود شهید آوینی در مسجد ارگ، برگزاری همایش بررسی گفتمان امامین انقلاب اسلامی، برگزاری شب شعر خاطره مدافعین حریم انقلاب اسلامی و رونمایی از پوستر شهید مدافع حرم را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.

کوچک زاده همچنین از رونمایی منشور هنرمندان انقلاب اسلامی خبر داد و یادآور شد: این منشور به امضای هنرمندان استان یزد رسیده و به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی رونمایی می شود.

وی از اکران فیلم «دلبری» به کارگردانی سیدجلال دهقانی اشکذری از هنرمندان متعهد یزدی در این هفته خبر داد و گفت: این فیلم روز چهارشنبه، ۲۵ فروردین ماه در سینما تک اکران می شود.

کوچک زاده همچنین افزود: در این روز همچنین فیلم‌هایی با موضوع انقلاب با حضور کارشناسان و هنرمندان در پلاتوی حوزه هنری یزد اکران و بررسی خواهد شد.

رئیس حوزه هنری یزد، رونمایی از پوستر نخستین جشنواره استانی شعر و داستان «حریم» را از دیگر برنامه های این هفته اعلام کرد و بیان داشت: جشنواره استانی شعر و داستان حریم با موضوع «انقلاب اسلامی در یزد، «گفتمان امامین انقلاب اسلامی»، «راهپیمایی اربعین نماد تحقق امت واحده»، «تمدن نوین اسلامی»، «از شهدای انقلاب تا شهدای حریم انقلاب» و ... برگزار می‌شود.

مهر/

ارسال نظرات