محمد صالح جوکار گفت: در حال حاضر برنامه ششم توسعه از مهم ترین مواردی است که باید با دقت نظر بالا تدوین شود؛ لازم است که این برنامه بر اساس مولفه های اقتصاد مقاومتی و نیز سخنان رهبر انقلاب تنظیم شود تا برنامه ای رهگشا داشته باشیم.
کد خبر: ۸۶۵۷۷۷۱
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش مجلس در یاری رسانی به دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: در مرحله نخست مجلس با توجه به توان و اختیارات خود در زمینه های مختلف، توانای آن را دارد تا ساز و کارهای قانونی مورد نیاز در این زمینه را در راستای تحصیل امور کشوری دولت در وزارت خانه ها تامین نماید.

محمد صالح جوکار اظهار داشت: ولی آنچه که باید شدیدا مورد توجه قرار گیرد از یک سو زمان اجرای این قوانین تصویب شده در مجلس و نیز ضمانت اجرای آن از سوی دیگر است؛ چرا که در بسیاری از موارد قوانین در زمان خود و یا به صورت صحیح اجرا نمی شوند که هرکدام از این کارشکنی ها به نوبه خود، تاثیر پذیری را از این قوانین سلب می کند.

وی در ادامه با اشاره به مولفه های مورد نیاز در برنامه ششم توسعه افزود: در حال حاضر برنامه ششم توسعه از مهم ترین مواردی است که باید با دقت نظر تدوین شود؛ لازم است که این برنامه بر اساس مولفه های اقتصاد مقاومتی و نیز سخنان رهبر انقلاب تنظیم شود و ناظران موظف اند تا با بررسی های دقیق جلو هرگونه سوء رفتار و انحراف را بگیرند تا برنامه ای کامل و راهگشا داشته باشیم.

اهمیت سرنوشت ساز حضور مردم در عرصه تحقق شعار سال

نماینده مردم یزد در مجلس با نگاه به اهمیت حضور مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی و شعار سال، تصریح کرد: حمایت از تولید داخلی و نیز حضور مردم در این عرصه از مقوله های کلیدی و حساس در این راه است، بدین نحو که دولت باید به نحوی عمل کند تا با جذب نیروی کار متعهد و متخصص و نیز جذب سرمایه های داخلی، امید و اعتماد به آینده را در قلب مردم به وجود آورد تا از حمایت مردم در راستای تحقق این مهم برخوردار شود.

دولت از ارکان اصلی برای نجات کشور است

جوکار نقش دولت در نجات کشور از مشکلات اقتصادی را بسیار برجسته دانست و ادامه داد: قطعا توجه به اقتصاد برای کشور در ردیف اول اولویت ها قرار گرفته است، امروز رفع دغدغه های معیشتی مردم، خروج از رکود، نجات از بیکاری و مواردی در این راستا، ضروریات کشور را تشکیل می دهند و تمام ایران اسلامی، بخصوص نهاد های دولتی در راستای نجات کشور از این بحران باید بسیج شده و از تمام توان خود استفاده کند؛ جای شکی نیست که هرگونه انحراف، سستی و خدای ناکرده سنگ اندازی در این زمینه خطایی بزرگ و خلاف قانون و شرع مقدس اسلام است.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد تصریح کرد: واردات کالاهای خارجی و نیز به فروش نرفتن تولیدات داخلی، کشور را به جایی رسانده است که واحدهای بزرگ تولیدی و کارخانه های زیادی از کار افتاده و بسیاری از هموطنان در بیکاری و بحران های شدید اقتصادی به سر می برند؛ لذا دولت موظف است تا با بهره گیری از منابع فکری، مالی، انسانی و طبیعی کشور این نقایص را برطرف کند تا به امید و یاری خداوند در آینده ای نزدیک شاهد گشایش اقتصادی و نجات کشور از مشکلات کنونی باشیم.

توقف توسعه هسته ای، ارمغان پذیرش محدودیت ها

این عضو کمیسیون امنیتی در مجلس شورای اسلامی با ضمن گرامی داشت روز ملی فناوری هسته ای کشور گفت: با برنامه های جدید اعمالی بر فعالیت های هسته ای کشور توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی و محدودیت هایی که کشور در این زمینه پذیرفته است، امسال این روز رنگ و بویی ندارد؛ تحقیقات و پیشرفت هسته ای کشور به صورت بی سابقه ای متوقف شده است و با تعطیلی معادن و تاسیسات مربوط به این فناوری به هیچ عنوان توسعه ای نداریم.

وی در آخر ابراز امیدواری کرد تا مساله هسته ای کشور هرچه زود تر از بلاتکلیفی خارج شده و دستاورد های ارزنده ای را ایران اسلامی به ارمغان آورد.

عصرسیاست
ارسال نظرات