رئیس سابقه سازمان صداوسیما با بیان اینکه شهید آوینی فردی روشنفکر و در متن مردم بود،گفت:شهید آوینی واحد غرب را گذرانده بود و می دانست نباید معطل آن شد.
کد خبر: ۸۶۵۷۷۹۰
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، سید عزت الله ضرغامی رئیس سابق سازمان صدا و سیما در مراسم گرامیداشت بیست و سومین سالگرد سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی که عصر امروز به همت بنیاد فرهنگ روایت در تالار فردوسی تهران برگزار شد، گفت:شهید آوینی و روایت فتح، معامله دوطرفه است که وابستگی این دو بر هم آشکار است.

وی افزود: برخی با دیدگاه خود شهید آوینی را معرفی می کنند، هر چند آزادی دیدگاه وجود دارد ولی این شخصیت بزرگ بدون تردید ناشناخته است. 

رئیس سازمان سازمان صداوسیما با بیان اینکه شهید آوینی فردی روشنفکر و در متن مردم بود و با انقلاب تحول و تولد جدید یافت،خاطرنشان کرد: شهید آوینی ققنوس وار  از خاکستر انفعال و رخوت روشنگری در دهه 50 بیرون آمد.

ضرغامی ابراز داشت: شهید آوینی غرب را تست زده و واحد غرب را گذرانده بود و می دانست که آن طرف هیچی نیست و نباید معطل آن شد.

وی با اشاره بر انتقاد برخی به شهید آوینی اظهار داشت: شهید آوینی نفی گذشته را در جهت رجوع هویتی و محتوایی به منابع اصیل اسلامی و در جهت فهم درست بکار برد و به سرعت  از ظواهر عبور کرد.

رئیس سازمان سازمان صداو سیما گفت: شهید آوینی در روایت فتح به دنبال تاریخ جنگ رفت و متوجه بود روایت جنگ به اندازه جنگ مهم است.

ضرغامی اضافه کرد: رابطه شهید آوینی با قهرمانان روایت فتح، رابطه عاشقانه بود و علاقه داشت به این قهرمانان بپیوندد و با این کارش زندگی می کرد و همه قسمت های این مستند روح داشت و عین واقعیت بود.

وی افزود: شهید آوینی به آنچه اعتقاد داشت عمل کرد و با فلسفه ای که نضج گرفته از عرفان بود،یک پله جلوتر آمد و واقعیت را به بیان عیان آورد و از طریق توسل با دین آشنا شد و به کشف روابط و علت ها پرداخت و نظریه پردازی کرد و از میان قالب ها،حرف های کلی را در آورد و برای من و شما خلق کرد.

ضرغامی ادامه داد:دو نگاه در مورد دیدگاه فلسفی شهید آوینی وجود دارد؛ برخی او را غیرفیلسوف متصور ساخته و او را از فلسفه دور می دانند را قبول ندارم و برخی او را با شهید مطهری مقایسه می کنند که این هم قیاس مع الفارق است و قبول ندارم.

رئیس سابق سازمان صداوسیما اظهار داشت:برخی مسئولان عاج نشین در تعطیلات با سرمایه ملی و 200 نفر همراه و هواپیمای اختصاصی به دور از درد مردم به کیش می روند و این در حالی است که مردم دغدغه بسیار داشته و توکل بر خدا را در عمل دارند و برخی بدون دغدغه مردمی،تعطیلات را می گذرانند.

ارسال نظرات