در تمام روستاهای بالای 50 خانوار این استان درمانگاه راه اندازی شده و همه خانوارهای روستایی تحت مراقبت پزشک خانواده هستند.
کد خبر: ۸۶۵۷۸۱۸
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز در جلسه کارگروه سلامت افزود: دولت بر تحت پوشش قرار دادن همه اقشار مختلف جامعه در طرح های سلامت تاکید دارد و در این راستا باید شهر نشینان هم به طور کامل تحت پوشش طرح های سلامت قرار بگیرند.

دکتر علیرضا بیگلری افزود: به همین منظور دولت و وزارت بهداشت و درمان برنامه راه اندازی پایگاه های سلامت در حاشیه شهرها را در دستور کار قرار داده است.

وی اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی هم اکنون تمام روستاهای این استان و کشور تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار دارند.

دکتر بیگلری یادآورشد: در تمام روستاهای بالای 50 خانوار این استان درمانگاه راه اندازی شده و همه خانوارهای روستایی تحت مراقبت پزشک خانواده هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: رمز موفقیت راه اندازی پایگاه های سلامت در سطح شهرها، سرعت بخشی به روند احداث و بهره برداری از این مراکز است.

وی خاطر نشان کرد: اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی این مراکز تزریق شده است و باید با همکاری دستگاه های اجرایی به سرعت عملیات اجرایی این مراکز درمانی را آغاز کرد.

دکتر بیگلری به هفته سلامت نیز اشاره کردو گفت: شعار جهانی این هفته در سال ۲۰۱۶ میلادی،«غلبه بر دیابت» نامگذاری شده است. وی افزود: ریشه بسیاری از معلولیت ها، بیماری های قلبی و عروقی، نارسایی های کلیوی دیابت است وباید همه دستگاه ها و رسانه در این هفته پیشگیری از این بیماری را در جامعه به خوبی اطلاع رسانی کنند.

ارسال نظرات