فرهنگ، سنگ بناى تمدن و معلم مهمترین عنصر فرهنگ ساز جامعه است.
کد خبر: ۸۶۵۷۸۳۲
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر آموزش و پرورش ابهر درجلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت مقام معلم در شهرستان ابهر ضمن تبریک سال نو و با اشاره به به فرمایش حضرت امام(ره) که فرهنگ را مبدأ تمام خوشبختی‌ها و بدبختی‌هاى یک ملت دانسته است، گفت: فرهنگ، سنگ بناى تمدن و معلم مهمترین عنصر فرهنگ ساز در جامعه است و تکریم معلم تکریم و تعظیم در برابرعلم و فرهنگ می باشد.

موسی رضایی با تاکید بر لزوم احیای تفکرات شهید مطهری دربین اقشار مختلف جامعه و نقش بی بدیل فرهنگیان، افزود: استاد شهیدمطهرى معلمى بود که این جایگاه و نقش آن‏ را درک کرده و به تمامى لوازم آن مسلح و ملتزم بود و به همین دلیل به الگوی واقعی یک معلم تبدیل گردیده است.

وی با بیان این که معلم وظیفه تربیت دانش آموزان را که امانت ها و آینده سازان کشور هستند بر عهده دارد، اظهار داشت: جامعه فرهنگی باید از طرف آحاد مردم تکریم و احترام شوند، و این یک وظیفه عمومی است که امیدواریم با تمرکز زدایی که بر اساس دستور العمل جدید ابلاغی صورت گرفته است این امر محقق گردد.

رضایی با اشاره به اھمیت و ضرورت برنامه ریزی و ھمکاری ھمه ی عوامل در اجرای فرایند تکریم مقام شامخ معلم تصریح کرد : فلسفه نامگذاری روز شهادت علامه شهید مطهری به نام روز معلم به این دلیل بوده که ضمن ارتقاء جایگاه معلم ،اندیشه های انسان ساز شهید مطهری توسط معلمین در بین دانش آموزان ترویج شود.

در ادامه جلسه اعضای ستاد بر دیدار با خانواده های شهدای فرهنگی، عیادت از همکاران دارای مشکلات جسمی ، برگزاری جشنواره ها، دیدار و تجلیل از پیشکسوتان تعلیم و تربیت، تقدیر ازجلوه های ایثار معلمی ، برگزاری مسابقات ورزشی و کوه پیمایی و هماهنگی با سایر ارگانها و سازمانها تاکید نمودند.

ارسال نظرات