رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر:

آمادگی دو مسجد برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ابهر

مسجد جامع ابهر و شناط آماده برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ابهر می باشد.
کد خبر: ۸۶۵۷۸۴۰
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر در جلسه ستاد فصل نیایش این شهرستان گفت: اعتکاف فرصتی است که انسان خود را بازیابد و به قصد بهره‌برداری از ارزش‌های معنوی از علایق مادی دست بکشد و خود را در اختیار پروردگار بگذارد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به آثار و برکات اعتکاف افزود: با تلاش همه دوستان هر ساله شاهد حضور مومنان به‌ویژه نسل جوان در این مراسم معنوی بوده‌ایم و این سنت حسنه برکات زیادی را نصیب جامعه ما می‌کند.

وی با بیان اینکه تأثیر مثبت خلوت‌کردن در خانه خدا چیزی نیست که به این زودی‌ها از دل معتکفان بیرون برود، خاطرنشان کرد: چند سالی است که مراسم اعتکاف در شهرستان ابهر اجرا می‏‌شود و هر ساله تعداد معتکفین بیشتری در این مراسم معنوی شرکت می کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر در این مراسم با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۹۰۰ نفر در مراسم اعتکاف شهرستان حضور داشتند، عنوان داشت: سال گذشته ۴۰۰ نفر در شهر ابهر معتکف شده بودند.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به محل برگزاری مراسم اعتکاف در ابهر تصریح کرد: در شهر ابهر دو مکان مجزا برای آقایان و خانم ها در نظر گرفته شده است که برای آقایان مسجد جامع ابهر و خانم ها مسجد جامع شناط آماده برگزاری مراسم معنوی اعتکاف می باشد.

همچنین معاون فرماندار ابهر در این جلسه گفت: همه دستگاه ها و ادارات در برگزاری هرچه بهتر مراسم معنوی اعتکاف همکاری لازم را داشته باشند.

جلیلی در ادامه افزود: وظیفه ما در برابر این تهاجم فرهنگی سنگین است باید با برنامه‌های فرهنگی و مذهبی نظیر جلسات قرآن و برگزاری آیین‌های اعتکاف در برابر آنها ایستادگی کرد.

معاون فرماندار ابهر تاکید کرد: در مراسم اعتکاف مواظب تبلیغات کاندیدا باشید و از سخنرانان با تجربه استفاده شود.

گفتنی است، در این هم اندیشی همچنین هر یک از اعضاء شرکت کننده، نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص موضوع جلسه ارائه نمودند که پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات لازم اتخاذ شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار