زنگ قرآن و عترت به صورت نمادین و با حضور مسئولان استانی، امروز در مدرسه شهید نامدار مردای در سنندج نواخته شد.
کد خبر: ۸۶۵۷۸۷۳
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام رحیم جعفری، در مراسم نمادین به صدا درآمدن زنگ قرآن و عترت که با حضور استاندار کردستان، جمعی از مدیران کل و مسئولان استانی، امروز در مدرسه شهید نامدار مردای در سنندج برگزار شد؛ اظهار کرد: برنامه‌های هفته قرآن و عترت با اولین روز ماه رجب همزمان شده است که امیداوریم این همزمانی موجب برکت و اثرگذاری هر چه بیشتر این هفته در بین مردم شود.

وی افزود: هفته قرآن و عترت از 21 فروردین ماه با نواخته شدن زنگ قرآن و عترت در مدارس کردستان آغاز و تا 26 فروردین ماه و برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره و تجلیل از آثار برگزیده به اتمام خواهد رسید.

استاندار کردستان نیز در این مراسم گفت: همه از گویندگان و آموزگاران شنیده‌اند که قرآن کتاب زندگی است و قرآن علاوه بر مجموعه‌ای از آموزه‌های دینی و مربوط به ماورا الطبیعه است مربوطه به همه امورات زندگی از اخلاق، رفتار و فرهنگ می شود.

وی گفت: قرآن در طول مدت 23 سال بر اساس حوادث و اتفاقات در زندگی مردم شکل گرفته و جمع‌آوری شده است و بخش عمده‌ای از آیات آن که به صورت روزمره نازل شده است، به اتفاقات آن دوران برمی‌گردد و به تک‌تک سئوالاتی که در ذهن پیامبر گرامی اسلام ایجادشده، پاسخ داده است.

به گفته استاندار کردستان، بخش اعظم قرآن پاسخ به رفتارهای جمعی جامعه است و بر اساس همین اعتقاد داریم که سیاست و دیانت با هم ارتباط دارند.

وی در ادامه از معلمان مدارس خواست تا مسئله کتاب زندگی‌بودن قرآن را برای دانش‌آموزان تبیین کنند و اثرات آن را در زندگی انسان‌ها برای دانش‌آموزان مطرح کنند.

ارسال نظرات