استاندار کردستان در جلسه شورای برنامه ریزی

ستاد اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل می شود

استاندار کردستان از تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد و گفت: دستور کار لازم جهت اجرا در اختیار دستگاه های مختلف قرار می گیرد.
کد خبر: ۸۶۵۷۸۹۷
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عبدالمحمد زاهدی در اولین جلسه شورای برنامه ریزی استان در سال جدید با بیان اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نامگذاری شده است گفت: مطرح شدن اقتصاد مقاومتی برای چندمین بار از سوی رهبر نشان دهنده اهمیت این مسئله در کشور و دغدغه رهبری در این زمینه است که وظیفه تمامی مدیران و مسئولان است به این دغدغه ها پاسخگو باشند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه همزمان با شروع بکار ستاد اقتصاد مقاومتی در کردستان بصورت جدی اقدام خواهیم کرد افزود: 10 پیشنهادی که مقام معظم رهبری در آغاز سال جدید مطرح کردند ملاک اقدام و کارهای ما خواهد بود.

وی تصریح کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی در استان نیز هفته آینده تشکیل خواهد شد که طی آن آیین نامه و دستور کار لازم مشخص خواهد شد و جهت اجرا در اختیار دستگاه های مختلف قرار می گیرد.

زاهدی با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه بر اساس دو راهبرد کلی اقتصاد مقاومتی و توازن منطقه ای تنظیم شده است، بر لزوم اجرایی کردن شعار اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه باید نسبت به گذشته فعالیت و کار بیشتری انجام شود تصریح کرد: رفع موانع تولید و تلاش برای جذب سرمایه گذاری در بخش های گوناگون از مصادیق حرکت در جهت نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سال گذشته را سخت ترین سال دولت از لحاظ درآمد عنوان کرد و گفت: امیدواریم در سالجاری و با افزایش میزان تولید و قیمت نفت بتوانیم اعتبارات مورد نیاز برای رونق عمران استان و اتمام پروژه های نیمه تمام را دریافت کنیم.

وی خواستار ارتقاء بهره وری ومدیریت مصرف آب شد و تاکید کرد: باید تلاش کرد تا با مصرف کمترین میزان آب بیشترین بهره وری را در بخش تولید محصولات کشاورزی بدست آورد.

استاندار کردستان در رابطه با فعالیت های آموزش و پرورش کردستان که محور اصلی اولین جلسه شورای برنامه ریزی استان بود نیز عنوان کرد: مهمترین رکن در هر برنامه ریزی، منابع انسانی است که آموزش و پرورش رسالت آموزش عمومی آنها را بر عهده دارد، بنابراین لازم است همه دستگاه ها برای فراهم کردن زمینه جهت ارائه آموزش با کیفیت تلاش کنند.

زاهدی بومی گزینی دانشجو برای استانی همانند کردستان را صحیح ندانست و گفت: مجموعه مکاتباتی با وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است که امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد برطرف شدن این مشکل باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار