ائمه جمعه شهرهای بیله‌سوار و جعفرابادمغان در اظهاراتی دخالت‌های بیگانگان در منطقه «قره باغ» جمهوری اذربایجان را محکوم کردند.
کد خبر: ۸۶۵۷۹۱۷
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، ائمه جمعه شهرهای بیله‌سوار و جعفرابادمغان در نمازجمعه این هفته در اظهاراتی دخالت‌های بیگانگان در منطقه «قره باغ» جمهوری اذربایجان را محکوم کردند.

حجت‌الاسلام‌ کریم قیاسی امام جمعه بیله‌سوار در اظهاراتی گفت: امروز شرایط متفاوتی در منطقه آذربایجان به وجود آمده که ضروری است در کنار دفاع از خاک و حیثیت سرزمینی آذربایجان نباید اجازه داد تا دخالت‌های بیگانگان در این منطقه شعله‌های آتش‌افروزی و جنگ رودررو را بیش از گذشته نمایان کند.

وی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند نزاع و جنگ‌افروزی در منطقه قره باغ را به ارمنستان بکشند تا یک پیچیدگی خاصی را در منطقه شکل بدهند گفت: آنچه که در این بین محکوم به شکست است توطئه‌چینی نظام غرب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی است که می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

امام جمعه بیله‌سوار بیان کرد: در چنین شرایطی باید طرفین درگیری خویشتن‌داری و توقف نزاع را در پیش گرفته و به صلح و آرامش کمک کنند.

وی ضرورت دستیابی به امکانات نوین نظامی را به عنوان پشتوانه عظیم در پایداری امنیت منطقه یادآور شد و گفت: امنیتی که در منطقه برقرار می‌شود نباید به خاطر برخی توقعات نابجای آمریکا مخدوش شود.

حجت‌الاسلام محمدجواد باقری امام جمعه جعفرآباد نیز درباره درگیری های قره باغ و وقوع جنگ در این منطقه گفت: دو همسایه شمالی ایران ضمن احترام به تمامیت ارضی دو کشور، آرامش و امنیت منطقه را حفظ کنند چرا که اولین نشانه های این جنگ خشنودی اسرائیل از این حادثه بوده است.

وی گفت: آذربایجان و ارمنستان بدانند این مناقشه باید توسط خود آنها حل و فصل شود، چرا که کشورهای بیگانه هیچگاه دلسوز آنها نخواهند بود.

امام جمعه جعفرآباد گفت:جمهوری آذربایجان هم به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از شیعه عمل کند و بداند میدان دادن به شیعیان، کشور و دولت و ملت آذربایجان را در برابر هر گونه خطر و تهدید داخلی و خارجی حفظ خواهد کرد.

ارسال نظرات