روایتی کودکانه از مدافعان حرم: می‌ترسم شهیدتان کنند +تصاویر

عشق به مدافعان حرم کوچک و بزرگ نمی‌شناسد، به همین جهت بچه‌های مهد و پیش دبستانی فرهنگ، احساس خود نسبت به این دلاوران غیور را در نقاشی ها و جملاتی ثبت کرده و به دست مدافعان حرم عقیله بنی هاشم رسانده‌اند.
کد خبر: ۸۶۵۷۹۴۶
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، این روزها که لشکر کفر داعش، قصد ضربه زدن به اسلام و حرم‌های مطهر اهل بیت(ع) را دارد، دلاورمردان غیور ایران که اکثر آن‌ها جوان‌های انقلاب اسلامی هستند، عزم خود را جزم کرده، از مادر، پدر، زن و فرزند خود گذشته و برای دفاع از حریم آل الله و مردم مظلوم شیعه، داوطلبانه عازم سوریه می‌شوند. همین شیرمردان مدافع حرم هستند که اجازه ندادند احدی از تروریست‌های داعش به حرم اهل بیت(ع)، اهانت کنند. در سرما و گرما جانانه دفاع کرده‌اند و برخی از آن‌ها جام شهادت را نوشیده و جزء کسانی شدند که«عند ربهم یرزقون» بوده و نزد خدای متعال روزی می‌خورند.

در یکی از مهدهایی که به موضوع شهید و شهادت بسیار علاقه مند بوده و بچه ها را از سنین خردسالی با بحث شهدا آشنا می‌کنند، موضوع «مدافعان حرم» نیز به عنوان یکی از مصادیق نبرد حق و باطل توضیح داده می‌شود. هم زمان با روز شهادت حضرت زهرا(س) بچه های مهد و پیش دبستانی فرهنگ، هیئتی داشتند و میزبان پدر و مادرهای خود بودند. در این مراسم بچه‌ها ماکت بین الحرمین که میان آن تصاویر شهدای مدافع حرم بود را طراحی کردند. تصاویری از پسرها با لباس‌های نظامی و دخترها با پوشش چادر را دور تا دور حرم ها قرار داده بودند که نشان از مدافعان حرم اهل بیت(ع) بود.

همچنین چندی پیش مربی‌های این مهد، تصمیم گرفتند که درباره مدافعین حرم با بچه‌ها صحبت کنند و آن‌ها را بیشتر با این دلاوران آشنا کنند. مربی‌های هر کلاس ابتدا درباره حضرت زینب(س) و نقش ایشان در صحنه کربلا، بعد از واقعه عاشورا و فداکاری و صبوری آن حضرت و سپس درباره داعش که انسان‌هایی فریب خورده هستند، صحبت کردند. همزمان با این بحث‌ها، تصاویر برخی از شهدای مدافع حرم برای بچه ها به نمایش گذاشته شد تا علاوه بر شنیدن، شهدا را از طریق عکس بشناسند. به بچه‌ها گفته شد که برخی از مسلمان‌ها با آگاهی از روش و منش حضرت زینب(س) برای دفاع از حرم این بانوی بزرگوار به سوریه رفته اند.

سپس از بچه‌ها خواسته شده بود هر دعا یا هر احساسی را که نسبت به مدافعان حرم دارند، بگویند و مربی برای آن‌ها یادداشت کند. برخی از بچه‌ها نیز در منزل این کار را انجام داده‌اند و والدین، احساس فرزند خود را نوشتند. همچنین بچه‌ها نگاه کودکانه خود را درباره مدافعان حرم و شهدای مدافع حرم در نقاشی به تصویر کشیده‌اند. این نقاشی‌ها بسته بندی شد و به دست مدافعان حرم در سوریه هم رسانده شده است.

برخی از این نقاشی ها و جملات برگرفته از روح پاک و لطیف کودکان این مهد در ادامه می‌آید:

برخی از نوشته‌هایی که نشان دهنده احساس بچه‌ها به مدافعان حرم است و در قالب جملات بیان شده و مربی‌ها آن یادداشت کرده‌اند، در ادامه می‌آید:


ارسال نظرات