در حالی یک پایگاه‌ خبری وابسته به وزارت نفت از آمادگی هندی‌ها برای سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در بندر چابهار خبر داده که مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان کل سرمایه‌گذاری هندی‌ها را در این بندر ۸۵ میلیون دلار اعلام کرد.
کد خبر: ۸۶۵۷۹۷۸
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیاوش رضوانی  در واکنش به انتشار خبر سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری هندی‌ها در بندر چابهار اظهار کرد: کل سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار 85 میلیون دلار است که مربوط به خرید تجهیزات فاز یک این بندر است.

وی با تاکید بر این‌که سرمایه‌گذاری مذکور با جوینت شدن شرکتی هندی با شرکتی داخلی انجام می‌شود، تصریح کرد: یکی از شروط این سرمایه‌گذاری مشترک حضور یک پیمانکار بخش خصوصی ایرانی است که تا نیمه نخست امسال عملیاتی می‌شود.

وی با یادآوری مصوبه دولت هند برای سرمایه‌گذاری  150 میلیون دلار  دیگر در استان سیستان و بلوچستان، افزود: این میزان سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی مانند، ترانزیت، راه آهن، پتروشیمی و... صورت می‌گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تاکید بر این‌که میزان کل سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار 85 میلیون دلار است، بیان کرد: این میزان سرمایه‌گذاری برای مدت 10 سال است و در این رابطه سه نشست با طرف‌های هندی داشته‌ایم.

به گفته وی، قرارداد بین شرکت ایرانی و هندی برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار تا پایان نیمه نخست امسال نهایی می‌شود.

بنا به این گزارش، شبکه اطلاع‌رسانی نفت و انرژی بعدازظهر دیروز در خبری به نقل از وزیر نفت هند مدعی سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری هندی‌ها در بندر چابهار شد.

ارسال نظرات