خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

شهید صیاد شیرازی مصداق بارز جمله "این الرجبیون" هستند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: شهدایی مانند شهید صیاد شیرازی مصداق بارز جمله "این الرجبیون" هستند.
کد خبر: ۸۶۵۷۹۷۹
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین حجت الاسلام عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین ضمن حضور در مراسم یادبود شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در مسجد آقا سید علی قزوین که به همت لشگر 16 زرهی برگزار شد، با تقدیر و بزرگداشت از مقام شهید صیاد شیرازی اظهار کرد: شهدا همان مضمون جمله "این الرجبیون" هستند، آنها به معنای واقعی پرورش یافتگان دین و قرآن هستند و همان آموزه ها نهایتا راه شهادت را برای این عزیزان گشوده است.

وی با استفاده از مصادیق قرآنی عنوان کرد: انسان تا لحظه مرگ خود همواره در حال داد و ستد است، عمر خود را می دهد و در عوض چیزهای مختلفی را به دست می آورد.

حجت الاسلام عابدینی با یادآور شدن مفاهیم سوره عصر بیان کرد: قسمی که در این سوره به عصر یاد شده ست زمان بررسی  جمع بندی را یادآوری می کند، در آخر وقت هرکسی عصاره و چکیده مال خود را می نگرد و به همین دلیل نیز بر آن قسم یاد شده است.

وی با اشاره به مضمون واژه خسران تبیین کرد: زمانی که در داد و ستد سودی به دست نیاید ضرر کرده ایم و اگر اصل سرمایه خود را نیز از دست بدهیم دچار خسران شده ایم ، حال آنکه قرآن عزیز همه انسان ها را شامل واژه خسران می داند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: در آیه 103 سوره کهف بدترین نوع خسران را آن می داند که انسان عمر، استعداد و سرمایه خود را خرج زندگی دنیا کند، حال آنکه خود آن را خسران نداند و همواره در خیالات به سر برد.

عابدینی توضیح داد: قرآن می گوید همه در خسرانند مگر کسانی که ایمان واقعی و قلبی به خداوند و دین آورده اند که مفهوم آن از اسلام آوردن متفاوت است،عمل نیک انجام داده اند که جهاد از مهمترین عنوان های اعمال صالح است، پس از آنکه امان آورده اند راه حق و حقیقت را برای همیشه برگزیده اند و در کنار آنها برای دین و ایمانشان صبر پیشه کرده اند.

این مسئول با یادآور شدن صفات بارز شهید صیاد شیرازی گفت: تمام ویژگی های ذکر شده را می‌توان در وجود ایشان دید و در عین حال اراده‌ای داشتند که در دوران سخت جنگ تحمیلی توانستند به جبهه حق کمک کنند، اینها صفاتی است که رجبیون دارند.

حجت الاسلام عابدینی در پایان خاطر نشان کرد: اهل حق و حقیقت تمام تلاش و توان خود را در راه خود به کار می بندند و نهایتا در همان راه به شهادت می رسند که از خداوند می خواهیم ما را هم به این مهم برساند.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها