رئیس جهادکشاورزی فردوس از خسارت 36 میلیارد تومانی سرمازدگی به باغات این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۸۰۰۳
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا مهمیز  اظهار داشت: به دنبال سرمازدگی در روزهای اخیر، باغات انار، پسته، زردآلو و بادام دچار خسارت و سرمازدگی شدیدی شد.

وی میزان خسارت به باغات انار و بادام شهرستان فردوس را 36 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: باغات انار فردوس به مساحت هزار و 800 هکتار و میزان تقریبی 25 تا 85 درصد به ارزش 23 میلیارد تومان و بادام در 495 هکتار به میزان تقریبی 85 درصد و به ارزش 7 میلیارد تومان خسارت دیده است.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس میزان خسارت به محصولات پسته و زردآلو را به ترتیب به میزان 750 میلیون و 5 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: کمترین میزان خسارت در منطقه سرند به میزان 25 درصد و بیشترین میزان خسارت در برون و اسلامیه با 85 درصد است.

مهمیز تصریح کرد: باغدارانی که کمتر خسارت دیده‌اند باید نسبت به آبیاری باغات خود اقدام کنند و تا حد امکان نیز از کودهای حیوانی در موقع  آبیاری استفاده شود.

وی یادآور شد: با آبیاری به موقع درختان انار، قسمتی از خسارات جبران می‌شود و می‌توان امید داشت تا در تابستان گل بهاره در حد کافی در باغات انار شهرستان داشته باشیم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی فردوس از باغداران خواست که با توجه به خشکسالی‌های پیاپی چند سال اخیر در شهرستان، محصولات و باغات خود را بیمه کنند تا در این‌گونه مواقع بتوان مقداری از خسارات باغداران را جبران کرد.

ارسال نظرات