همزمان با هفته سلامت؛

«مدرسه خانوادگی دیابت» در یزد آغاز به کار می کند

مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت استان یزد گفت: همزمان با هفته سلامت «مدرسه خانوادگی دیابت» در یزد آغاز به کار خواهد کرد.
کد خبر: ۸۶۵۸۰۵۲
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: دکتر سیدمحمدرضا آقایی با بیان اینکه «مدرسه خانوادگی دیابت» با هدف ایجاد بستر مناسب آموزشی و مداخله خانواده‌ها در مورد دیابت، راه‌های پیشگیری و درمان ایجاد شده است، خاطر نشان کرد: پس از انجام ثبت‌نام از افراد خانواده در این مرکز، سلامت خانواده سنجیده می‌شود و متناسب با شرایط خانوادگی دوره‌های آموزشی متعدد به افراد خانواده ارائه می‌شود.

وی دوره‌های آموزشی که قرار است ارائه شود را شامل روانشناسی، تحرک بدنی، آشپزی و ... عنوان کرد و افزود: مهمترین مزیت این مدرسه خانوادگی برنامه‌ریزی، مداخله اعضا در فرآیند آموزش و تداوم برنامه‌ها بوده و در نهایت پس از پایان دوره آموزشی به خانواده‌های موفق، تسهیلاتی چون بسته‌های آموزشی، اردوهای تفریحی و مشاوره رایگان ارئه خواهد شد.

هفته سلامت از اول تا هفتم اردیبهشت‌ماه بوده و شعار امسال «غلبه بر ديابت» تعریف شده است.

عزم ملي براي تحقق اهداف سند بيماري‌هاي غيرواگير؛ بهداشت عمومي؛ فعاليت بدني، ورزش و سلامت؛ غلبه بر ديابت با تحرك و تغذيه سالم؛ سلامت، نقش غذا و دارو؛ اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل در حوزه سلامت؛ آموزش، خود مراقبتي و سلامت به ترتیب عناوین روز شمار هفته سلامت در سال جاری است.

یزدبانو/

ارسال نظرات
آخرین اخبار