خبرهای داغ:
امام جمعه کرمانشاه گفت: ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه باید در راستای اقتصاد مقاومتی مدیریت شود.
کد خبر: ۸۶۵۸۰۵۸
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، به نقل از جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما در دیدار مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان باید در راستای اقتصاد مقاومتی مدیریت شود و کرمانشاه دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های این بخش از جمله آب و خاک مناسب، اقلیم چهار فصل به نیروی کار مناسب و... که همگی برای تولید انواع محصولات مفید است، افزود: شناسایی استعداد‌ها و توان نیروی انسانی در بخش کشاورزی ضروری است که باید با شناسایی پتانسیل‌ها و استعدادها می‌توان با ایجاد انگیزه این بخش را علمی‌تر کرده و با تلاش بیشتر به شکوفایی رساند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه بخش کشاورزی تاثیر به‌سزایی در اقتصاد استان دارد، تصریح کرد: زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و اجرای منویات مقام معظم رهبری در بخش کشاورزی وجود داشته و فقط باید با کارهای اساسی و مدیریت آن‌را هدایت کرد و به اجرا درآورد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه نگاه به تولیدات کشاورزی باید تولید پایدار باشد، گفت: لازم است اراضی دیم را به سمت آبی شدن برده تا هم مرغوبیت محصول بالا رفته و هم بتوان علاوه بر تامین محصول مورد نیاز داخل، شرایط صادرات را فراهم کنیم و طرح‌هایی که در راستای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» در بخش کشاورزی قرار داده شده باید مطالعه، بررسی و با مدیریت دلسوزانه باشد و نظارت کافی را برای به موفقیت رسیدن داشته باشید.

وی با تاکید بر اینکه در تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید متکی به تولیدات داخل باشیم تا تحریم‌های دشمن نتواند روی اقتصاد ما تاثیر بگذارد، زیرا ما کشوری ثروتمند از لحاظ منابع و امکانات هستیم؛ از اقدامات صورت گرفته توسط سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در راستای تامین امنیت غذایی مردم، ایجاد اشتغال و کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی ابراز خشنودی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کسب رتبه برتر در بین دستگاه‌های اجرایی توسط وزارت جهاد کشاورزی نشان از تلاش شایسته و مداوم پرسنل و مدیران این وزارت‌خانه در صف و ستاد برای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب است.


ارسال نظرات