مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری:

هنر انقلاب، هنر وارداتی نیست

هنر انقلاب، هنر وارداتی نیست و هزینه اش را خود مردم پرداخته کرده اند.
کد خبر: ۸۶۵۸۲۰۸
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری در حاشیه چهارمین کارگاه خاطره نگاری و تاریخ شفاهی در حوزه هنری زنجان، هنر انقلاب را متعلق به خود مردم دانست و گفت:، گفت: نهاد این هنر مردمی است و آن هم انقلاب است.

مرتضی سرهنگی افزود: هنر انقلاب، هنر وارداتی نیست و هزینه اش را خود مردم پرداخته کرده اند.

وی افزود:این هنر ادبیات دیروز و امروز نیست، سرهنگی از هنر انقلاب با نام ادبیات امید یاد کرد.

سرهنگی هنر انقلاب، هنر و ادبیات پرانرژی عنوان و اظهار داشت: ما در جامعه برای حرکت به طرف آینده به این ادبیات پر انرژی نیاز داریم.

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری خاطرنشان شد: شاید در کشورهای دیگر این هنر جور دیگر تعریف شود ولی در ایران هنر انقلاب دارای مشخصات و خصیصه خاص خودش می باشد.

وی تشریح کرد: انقلاب از بطن مردم بیرون میآید و این گونه می شود که این همه نویسنده و داستان نویس جنگ برای خاطره نگاری دوران جنگ و دفاع مقدس در این نشست گرد هم آمده اند.

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری در پیشبرد هنر انقلاب نقشی موثر داشته اظهار داشت: حوزه هنری کار سختی در پیش رو دارد و انقلاب و مملکت به سخت کوشی نیاز دارند.

مسئول مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگ و ادب پایداری حوزه هنری با تأکید بر داشتن همت بیشتر در زمینه دفاع مقدس از سوی نویسندگان بیان کرد: گردآوری و خلق آثار فاخر می‌تواند برای آیندگان ذخیره‌‌ای باشد تا بتوانند در سینما، تئاتر و بقیه عرصه‌ها از آن استفاده و الگو بگیرند. سرهنگی تولید متون فرهنگی و فاخر را برای زنده نگه داشتن هنر انقلاب را بسیار موثر دانست.

گفتنی است، کارگاه تخصصی خاطره‌نگاری و تاریخ شفاهی در حوزه هنری استان زنجان با محوریت انقلاب و دفاع مقدس به همت مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری زنجان برگزار می شود.

ارسال نظرات