فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان:
عامل انسانی در وقوع حریق ها در مراتع استان زنجان بیشترین نقش را داشته است.
کد خبر: ۸۶۵۸۲۰۹
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان گفت: عامل انسانی در وقوع حریق ها در مراتع استان بیشترین نقش را داشته است و امید داریم با نهادینه شدن فرهنگ حفظ و صیانت از مراتع شاهد کاهش آتش سوزی ها باشیم.

سرهنگ منصور خسروی افزود: در سال گذشته 804 هکتار از اراضی سطح استان زنجان طعمه حریق شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان اظهار داشت: این میزان حریق در 82 مورد آتش سوزی در نقاط مختلف استان روی داد که بیشتر در طارم شاهد این آتش سوزی ها بوده ایم.

سرهنگ خسروی خروج 19053 موردی دام غیرمجاز از مراتع استان را در سال گذشته یادآور شد و افزود: این تعداد دام به دلیل رعایت نکردن میزان ورود دام غیرمجاز به مراتع ذر از بین رفتن مراتع تاثیر داشته و مرتعداران باید به میزان دام مجاز ورودی به مرتع منطبق با پروانه چرا توجه داشته باشند.

وی خلع ید و رفع تصرف231 هکتاری مراتع استان در سال گذشته را متذکر شد و خاطر نشان کرد: همچنین در سال گذشته پیشگیری از تصرف2961 هکتاری در مراتع استان را شاهد بوده ایم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان تصریح کرد: 86 دستگاه ماشین آلات و ادوات توقیف و 12 نفر متخلف بازداشت از دیگر اقدامات سال گذشته یگان حفاظت منابع طبیعی استان بوده است.

ارسال نظرات