عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با "بسیج":

دولت اعتقادی به مسکن مهر ندارد اما در حرف بر پیشرفت آن تاکید دارد!

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: دولت در عمل اعتقادی به مسکن مهر ندارد ولی در حرف و خطابه بر روند پیشرفت مسکن مهر تاکید دارد.
کد خبر: ۸۶۵۸۲۹۳
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

سید مهدی هاشمی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به محاسن مسکن مهر اظهار داشت: طرح مسکن مهر به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی در دو دولت گذشته شروع و طیف گسترده ای از متقاضیان مسکن را تحت پوشش گرفته که  طرح بسیار خوبی ارزیابی می شود.

وی با بیان اینکه ایرادات جزئی به مسکن مهر وارد است افزود: مسکن مهر تا حد زیادی عرضه مسکن را تشدید و تقویت کرد از جمله ویژگی های این طرح بحث کاهش هزینه زمین از قیمت مسکن به عنوان یکی از عوامل موثر در کاهش قیمت مسکن بود، از طرف دیگر این پروژه ها به صورت متمرکز اجرا و هزینه ها را کاهش داد.

عضو کمیسیون عمرانی مجلس ادامه داد: تامین تسهیلات مورد نیاز برای ساخت مسکن از جمله ویژگی های مثبت مسکن مهر بود که توانست ساخت مسکن را کاهش و عرضه و تولید محصول را با توجه به تنوعی که ایجاد شده با سلایق مورد نیاز متقاضیان تامین کند.

هاشمی با بیان اینکه امیدواریم طرحی به عنوان مسکن اجتماعی یا هر طرح دیگر ارائه و مراحل تصویبش را طی کند گفت: متاسفانه بعد از 2سال و نیم هنوز این طرح حتی در وزارت مسکن و شهرسازی جمع بندی و تصویب نهایی نشده تا اینکه متقاضیان مسکن از این انتظار رهایی و تکلیف شان معلوم شود.

وی افزود: طرحی به نام مسکن اجتماعی یا هر طرح دیگری باید هر چه سریعتر ارائه شده و سیاست های کلی دولت یازدهم در بخش خرید مسکن اقشار مختلف مشخص شود تا متقاضیان و پیمانکاران تکلیف خود و زوج های جوانی که نزدیک سه سال در انتظارند بدانند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به دلیل مخالفت دولت با مسکن مهر گفت: دولت برای کسب رای اعتماد و در جلسات متعدد استیضاح،  تعهد خود را نسبت به اتمام مسکن مهر اعلام کرد و رئیس جمهور در سخنرانی اخیر خود بر تکمیل طرح مسکن مهر صحه گذاشت.

هاشمی خاطرنشان کرد: دولت در عمل اعتقادی به مسکن مهر ندارد ولی در حرف و خطابه تاکید بر روند پیشرفت مسکن مهر دارد؛ این تاخیرها و تردیدها در تکمیل بحث پروژه مسکن مهر موجب افزایش هزینه برای دولت و مردم شده و مشکل جدی برای مالکان مسکن مهر بوجود آورده که در مجلس دهم پیگری می شود.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: بحث حذف قیمت زمین از مسکن و کاهش هزینه های طراحی یا ساخت و اعطای تسهیلات از جمله مزایایی بوده که در طرح مسکن مهر وجود داشته است.

 

ارسال نظرات