فرمانده انتظامي استان زنجان:

ایقای نقش بي بديلي علما و روحانيون در آگاهي دادن به مردم

علما و روحانيون همچون چراغي در ارائه آموزش هاي اسلامي و آگاهي دادن به مردم، نقش بي بديلي ايفا مي کنند.
کد خبر: ۸۶۵۸۳۴۲
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده انتظامي استان زنجان در ديدار با حجت الاسلام "ياوري" مدير حوزه علميه زنجان، نقش روحانيت را در احياي ارزش هاي والاي اسلامي مهم دانست و گفت: علما و روحانيون همچون چراغي در ارائه آموزش هاي اسلامي و آگاهي دادن به مردم، نقش بي بديلي ايفا مي کنند.

سردار عليرضا صالحي با بيان اينکه بهره گيري از فضائل علماء و روحانيان موجب گسترش امنيت در جامعه مي شود، افزود: تعامل پليس و حوزه علميه بستر ساز امنيت پايدار در جامعه است.

وی در اين ديدار ضمن تبريک سال نو و آغاز بهار طبيعت اظهار داشت: همفكري ريش سفيدان و علما نقش انکار ناپذيري در تحقق امنيت پايدار دارد و تجربه نيز ثابت کرده در برخورد با مشكلات عديده اجتماعي بويژه در مناطق مرزنشين استفاده از نفوذ بزرگان گره گشا بوده است.

اين مقام ارشد انتظامي استان زنجان اظهار داشت: علما و روحانيون با همکاري در برنامه هاي فرهنگي و آموزشي پليس نقش بسزايي به عنوان افراد الگو جامعه در ترغيب شهروندان در همکاري با پليس را دارند و اين امري سازنده و از شاخصه هاي فرهنگي تحقق امينت پايدار در جامعه است

وي خاطر نشان کرد: روحانيت در تمامي مراحل به وظيفه ذاتي خود عمل کرده و به عنوان ناصح دلسوز در تمامي صحنه ها حضور داشته است و تمام تلاش خود را براي حفظ ارزشها و دستاوردهاي ديني مي کند و از اين جهت مي تواند در راستاي توليد امنيت اجتماعي در جامعه نقش پيشگيرانه داشته باشد.

فرمانده انتظامي استان زنجان تاثير کلام روحانيت را با توجه به مهم بودن ارزشهاي ديني و اعتماد مردم به لباس روحانيت در بين اقشار جامعه، بسيار زياد دانست و خاطرنشان کرد: بيان مطالب توسط روحانيون و مبلغان ديني نقش مهمي در آرمش و تعالي جامعه دارد.

سردار صالحي خاطرنشان کرد: بهره گيري از راهنمايي هاي علما را موجب گسترش امنيت در کشور مي شود و نيروي انتظامي با تمسک به اين موضوع همواره سعي کرده است تا با استفاده از ظرفيت عظيم اين افراد فرهيخته به عنوان قشر مورد اعتماد مردم، زمينه ايجاد امنيت پايدار را براي مردم فراهم کند.

ارسال نظرات