مدیر کل راه شهرسازی لرستان از تعیین تکلیف 7704 واحد مسکن مهر لرستان تا پایان سال 95 خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۸۳۸۲
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، ملکی در شورای مسکن استان لرستان که در استانداری برگزار شد، گفت: برگزاری جلسات منظم شورای مسکن استان لرستان در سال 94 و اجرای مصوبات منجر به این شد که 7704 واحد مسکن مهر استان لرستان تا پایان سال 95، تعیین تکلیف شوند.

وی ضمن قدردانی از پیگیری های استاندار، معاونین استاندار و اعضای شورای مسکن برای پیشبرد اهداف مسکن مهر در استان افزود: در کلیه سایت های مسکن مهر دولتی هیچ واحدی را بدون ارائه کلیه خدمات امور زیربنایی از قبیل آب، برق گاز و فاضلاب تحویل نداده ایم.

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه بانک ها نیز در بحث واگذاری تسهیلات مسکن مهر به خوبی عمل کرده اند گفت: به دنبال برگزاری جلسات با وزیر و راه و شهرسازی و معاونین این وزارتخانه 17 میلیارد تومان علاوه بر آورده متقاضیان برای آماده سازی و ارائه خدمات روبنایی از قبیل اجرای شبکه معابر، آسفالت و جدول گذری به سایت های مسکن مهر استان اختصاص یافته است.

ملکی اظهار کرد: بر اساس آمار احداث 45 هزار و 800 واحد در ابتدای طرح مسکن مهر در استان آغاز شده است که تا پایان شهریور سال 92 حدود 20 هزار و 500 واحد معادل 45 درصد از این واحدها به بهره برداری رسیده اند.

وی ادامه داد: این 20 هزار واحد عمدتا واحدهای خود مالک بودند به گونه ای که 34 درصد آنها خود مالک و 11 درصد دولتی بودند.

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان گفت: از شهریور 92 تا پایان سال 94 نیز 12هزار و 600 واحد معادل 27 درصد کل واحدهای مسکن مهر استان طی یک فرآیند 2.5 ساله به بهره برداری رسیده است که از این تعداد 27 درصد شامل 7704 واحد معادل 16 درصد در سال 94 به بهره برداری رسیده اند.

ملکی اظهار کرد: بر اساس تصمیم شورای مسکن در اواخر سال 94 بنا بر این شد که در سال 95، 12665 واحد معادل 28 درصد از آمار 45 هزار واحدی مسکر مهر استان که جزو پروژه های فعال هستند حمایت های لازم صورت گیرد و تسهیلات پرداخت شوند.

وی بیان کرد: 2800 واحد مشکل دار مسکن مهر نیز در استان وجود دارد که برای هرکدا نسخه خاصی را تجویز کرده ایم.

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان گفت: برای تکمیل واحدهای مشکل دار 10 شرکت سازنده جدید به کارگیری می شوند.


ارسال نظرات