رئیس انجمن صنایع چرم ایران با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ کارخانه چرم در کشور وجود دارد که ۷۰درصد آنها کمتر از ۳۰درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند، گفت: این میزان فعالیت برای واحدها به‌معنی تولید نیست بلکه فقط واحدهای خود را سرپا نگه داشته‌اند.
کد خبر: ۸۶۵۸۴۹۱
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی حسن‌زاده دلیر  با اشاره به اینکه امروز واحدهای تولیدی چرم در شرایط رکودی بدی قرار دارند، اظهار داشت: بیش از 300 کارخانه چرم در کشور وجود دارد که 70 درصد آنها کمتر از 30 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند.

وی افزود: این میزان فعالیت برای واحدها به‌معنی تولید نیست بلکه فقط واحدهای خود را سرپا نگه داشته‌اند.

رئیس انجمن صنایع چرم ایران با بیان اینکه یکی از معضلات صنعت چرم کشور ورود کالاهای قاچاق است، گفت: واردات کالاهای ارزان باعث می‌شود تا در بازار تقاضایی برای خرید کالاهای ایرانی نباشد. نکته قابل توجه آنکه کشورهای همسایه برای حمایت از صنایع خود چرم ارزان وارد کشور می‌کنند که این موضوع هم مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.

حسن‌زاده دلیر تصریح کرد: سود بالای بانکی در کنار مالیات بر ارزش افزوده امکان فعالیت را از واحدهای تولیدی گرفته است به‌نحوی که دیگر کسی حاضر به سرمایه گذاری در بخش تولید نیست، این در حالی است که باید صنعت کشور از حمایت بالای دولتی برخوردار باشد.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید در سیاست‌گذاری‌ها نقش تشکل‌های صنعتی را جدی بگیرد، گفت: فعالان بخش تولید راهکارهای مختلفی را برای توسعه حوزه‌های خود دارند که باید با رفع قوانین لازم فضا برای اجرای آنها فراهم شود.

رئیس انجمن صنایع چرم ایران اضافه کرد: امروز واحد تولیدی حتی منابع بروزرسانی تجهیزات خود را ندارد اما باید عوارض سنگین دولتی را پرداخت کند.

ارسال نظرات