خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان:

ماه رجب ماه وصال به درگاه الهی است

نماینده ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان قزوین بیان کرد: رحمت الهی انسان را به وصال یار می‌رساند و باید برای رسیدن به این وصال خود را در معرض بارش رحمت الهی قرار دهیم.
کد خبر: ۸۶۵۸۵۴۲
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

حجت الاسلام علی مصائبی مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه دانشجویی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج درقزوین، در رابطه با شروع ماه رجب بیان کرد: ماه رجب ماه بندگی و ریزش رحمت الهی و بخشش گناهان است. حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند ماه رجب ماه ریزش رحمت الهی است و خداوند این ماه را بر بندگان خود فرو می ریزد.

وی با اشاره به خصوصیات ماه رجب تصریح کرد: صَب به معنای ریزش با شدت و پی در پی است و چقدر زیباست بارش باران وقتی باران با آن زیبایی اش شروع به باریدن می کند همه جا را تمیز و زیبا می شود. باران سبب سرسبزی و لطافت می شود به گونه ای که انسان از آن احساس لذت می کند لذا ماه رجب هم همین خصوصیت را دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: وقتی بنده ای خودش را در معرض رحمت الهی قرار می دهد و از فیض این رحمت بیکران بهره می گیرد، پاک و سبک می شود و احساس وجود می کند، خودش را بیهوده نمی داند و در زیر بارش رحمت الهی قرار گرفته و حجاب گناه را با بخشش گناهان و تضرع به درگاه الهی کنار زده  و به لقاء الله می رسد.

مصائبی با اشاره به احادیث قدسی اذعان کرد: در حدیث قدسی می خوانیم که ماه رجب را ریسمانی میان خود و بندگان خود قرار داده ام هر کس به آن چنگ زند به وصال الهی خواهد رسید پس با این وجود ماه رجب ماه وصال است.

وی افزود: رحمت الهی انسان را به وصال یار می رساند و باید برای رسیدن به این وصال خود را در معرض بارش رحمت الهی قرار دهیم چرا که در این ماه خداوند زیاد می بخشد و اعمال نیک را دوچندان  و گناهان را نیز دو چندان پاک می کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه دانشجویی تشریح کرد: بهترین و زیباترین حالات در این ماه توسط خداوند به انسان عنایت می شود، این ماه و ماه های شعبان و رمضان ماه های ویژه ای برای خودسازی معنوی انسان است فارغ از خود شدن و جذب شدن به ذات ربوبی خداوند.

این مسئول با بیان این نکته که اینکه انسان از خود بگذرد و به خدا برسد اظهار کرد: بی شک در آن زمان زندگی برای انسان ها معنای حقیقی خواهد گرفت. در آن لحظات و حالات انسان معنای حقیقی بندگی را می فهمد؛ آن زمان که گناه برای انسان قبیح می شود و مشمئزکننده از غیبت، خیانت، اذیت و سایر رذایل بدش می آید.

مصائبی در خاتمه یادآور شد: انسان در آن زمان معنای حقیقی حیات برای او معنا می شود و خداوند می فرماید «من عمل صالحا من ذکر او انثی فلنحیینه حیاه طیبه» که حیات طیبه در این ماه با استغفار و راز و نیاز به دست می آید.

9001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار