خبرهای داغ:
با مشاوره سازمان يونيدو و براي توسعه گردشگري؛

سازمان مديريت و بازاريابي مقصد در استان سمنان ايجاد مي شود

نماينده يونيدو و مدير اجرايي طرح تكاپو در استان سمنان گفت: سازمان مديريت و بازاريابي مقصد((DMO، در راستاي توسعه گردشگري و در قالب طرح تكاپو در اين استان به زودي ايجاد مي‌شود.
کد خبر: ۸۶۵۸۶۴۹
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، به نقل از روابط ‌عمومي اداره کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگری استان سمنان، محمد اسكندري اظهار داشت: اين سازمان زير نظر مشاوران سازمان توسعه صنعتي ملل متحد(يونيدو) در استان سمنان ايجاد مي‌شود.

وي گفت: اين طرح در راستاي اجراي طرح تكاپو(توسعه كسب و كار و اشتغال پايدار) در استان سمنان اجرايي مي‌شود و محور اجرايي آن، جذب گردشگر، طبيعت‌گردي، معرفي جاذبه‌هاي تاريخي و فرهنگي و بهره‌گيري از قابليت قرار داشتن استان در مسير عبوري زائران حرم مطهر امام رضا(ع) است.

اسكندري گفت: بخش مطالعاتي اين طرح اجرا شده و مراحل اجرايي طرح براي برگزاري نشست‌هاي تخصصي، هماهنگي بخش خصوصي و دولتي، انجام كارگاههاي آموزشي براي شبكه سازي در حوزه گردشگري و سازماندهي و جذب گردشگر با حضور گروه تخصصي كارشناسي سازمان يونيدو در حال آغاز است.

وي افزود: در اين راستا از امروز (دوشنبه بيست و سوم فروردين ماه تا فردا) گروه تخصصي كارشناسي سازمان يونيدو در استان سمنان براي برنامه‌ريزي و اجرايي كردن برنامه‌ها به خصوص در زمينه ايجاد ساختار براي تشكيل سازمان مديريت و بازاريابي مقصد حضور دارند.

نماينده يونيدو با بيان اينكه سازمان مديريت و بازاريابي مقصد زير نظر سازمان يونيدو تا كنون در كشورهاي اتريش و بوتان به طور موفقيت آميز ايجاد شده است، گفت: برگزاري نشست و كارگاه آموزشي با مسئولان شهرداري و شوراي شهر و اتاق بازرگاني سمنان از برنامه هاي سفر دو روزه كارشناسان سازمان يونيدو به استان سمنان است.

وي افزود: انجام بازديدهاي ميداني از آبگرم و شهميرزاد و پروژه‌هاي گردشگري استان از ديگر برنامه‌هاي سفر كارشناسان يونيدو به استان سمنان است.

فلورين سنگس اشميت(Florian Sengstschmid) مشاور كارشناس ارشد گردشگري سازمان يونيدو و دكتر عرفان نوروزي كارشناس مسئول سازمان يونيدو به عنوان گروه تخصصي كارشناسي سازمان يونيدو در استان سمنان حضور دارند.

در راستاي اجراي طرح تكاپو سه استان شامل سمنان، كردستان و كرمانشاه به عنوان استانهاي پايلوت انتخاب شده اند كه محور اجراي طرح در استان سمنان،"گردشگري"، كرمانشاه ، "سلامت" و در استان كردستان، "صنايع دستي" است.

براي بالا بردن سهم شغل هاي وابسته به صنعت گردشگري در كشور تقسيم كاري انجام شده است كه بر اساس آن از طريق سازمان آموزش فني و حرفه اي و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آموزش‌ها انجام مي‌شود و سازمان توسعه صنعتي ملل متحد (يونيدو) نيز در اين زمينه همكاري مي‌كند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها