خبرهای داغ:
قائم مقام جامعه روحانیت شیراز با اشاره به شعار امسال گفت: برای تحقق یافتن این مهم باید در استان فارس کار گروه ویژه اقتصاد مقاومتی تشکیل شود.
کد خبر: ۸۶۵۸۷۰۰
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
،آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب  در جلسه‌ هفتگی جامعه‌ روحانیت شیراز اظهار داشت: موضوع اقتصاد از مهمترین مشکلات کشور است که مسئولان بانک‌های عامل باید با ارائه راهکار در کارگروهی که قرار است در این زمینه تشکیل شود، حضور یابند و برای اجرایی شدن شعار امسال راهکار ارائه دهند.

وی با اشاره به دیدار عیدانه مسئولان نظام جمهوری اسلامی با مقام معظم رهبری گفت: اقتصاد مقاومتی نباید به شعار و جلسه گرفتن‌ها باشد بلکه باید در حد اقدام و عمل باشد تا به سرانجام برسد.

آیت‌الله دستغیب به مسیر رسیدن به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: مسیر رسیدن به اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه انسان در مسیری حرکت کند که آنچه احتیاج دار، خود تامین کند و در مقابل نقشه‌های شوم دشمنان بایستد و مقاومت کند.

حجت الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز گفت: برای نجات از مشکلات اقتصادی کشور باید اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد و مسئولان بانک‌های عامل باید سود تسهیلات خود را کاهش دهند تا چرخ اقتصادی کشور به حرکت بیافتد.

وی اظهارداشت: براساس آمارهای ارائه شده 80 درصد علت تعطیلی کارخانجات تسهیلات گران بانک‌های عامل است که این موضوع سبب شده بسیاری از کارخانجات به دلیل بدهکاری تعطیل شوند.

امام‌ جمعه موقت شیراز افزود: بزرگ‌ترین مرکز تولید و کشت صنعت استان فارس در دشت مرغاب که «یک و یک» جزئی از آن بود زمانی 10 یا 20 میلیارد تومان وام گرفته و اکنون بانک 120 میلیارد تومان از وی مطالبه می‌کند و حتی خانه مسکونی صاحب واحد تولیدی را مصادره کرده و 3 استاندار نتوانسته‌اند این مسئله را حل کنند.

عضو جامعه روحانیت شیراز با درخواست از مسئولان مربوطه گفت: برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و کاهش مشکلات اقتصادی، ضروری است تدابیری اندیشیده شود تا نرخ بهره‌های بانکی کاهش یابد.

حجت‌الاسلام سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز گفت: مسئله بانک‌ها استانی نیست و در این زمینه باید نامه‌ای به رئیس‌جمهور و معاونان ایشان نگاشته شود که این مشکل را حل کنند چون در شرایط فعلی تأمین نقدینگی تولید از بانک به معنای پذیرش وام با بهره‌های کذایی و نابودی تولید است.

وی اظهار داشت:هیچگاه مخالف برقراری ارتباط با دیگر کشورها نبوده‌ایم بلکه تقاضا داریم  بستری فراهم شود تا سرمایه‌گذاران خارجی با وارد کردن محصولات خارجی تکنولوژی را نیز به ایران وارد کنند.

سخنگوی جامعه روحانیت شیراز بد حجابی، بیکاری و دیگر آسیب‌های اجتماعی را نتیجه مشکلات اقتصادی جامعه دانست و گفت: ضرورت دارد برای تحقق شعار امسال تمامی مسئولان استان با اقدام خود به سخنان مقام معظم رهبری لبیک بگویند تا مشکلات اقتصادی کاهش یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها