خبرهای داغ:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود گفت: امروز که در جنگ نرم قرار گرفته ایم بیشتر از هر زمان دیگر به تفکر شهید آوینی نیازمندیم زیرا اکنون ابزار مبارزه دشمن هنر است و باید با ابزار هنر به جنگ دشمن رفت و هنری که تفکر شهید آوینی در آن جای داشته باشد در جنگ نرم پیروزی از آن اوست.
کد خبر: ۸۶۵۸۷۵۶
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
جان محمد خوب پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود به مناسبت هفته هنر اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره هنرمندان متعهد انقلاب اسلامی شهید سید مرتضی آوینی و مرحوم فرج الله سلحشور اظهار کرد: هنر انقلاب اسلامی، مولود انقلاب اسلامی است و همچنانکه انقلاب فرهنگی ما مبتنی بر ارزش های ناب اسلامی و انسانی بود، هنر انقلاب اسلامی هم بر ترویج ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی همت گماشت.

وی افزود: در این عرصه هنرمندان زیادی فعال شدند و با خلق آثار ارزشمند هنری در راه اعتلای ارزش ها گام برداشتند و البته بعضی از این هنرمندان به دلیل باور همیقشان به هدفی که داشتند جان خود را هم گذاشتند.

خوب پور خاطر نشان کرد: از میان این هنرمندان ارزشی هنرمند شاخص متعهد و متخصص شهید آوینی را می توان نام برد که با فعالیت های بی نظیر خود در نشر ارزش ها و به خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و به جای نهادن آثار ارزشمند خود سید شهیدان اهل قلم را لقب خود کرد و نام ایشان در تقویم رسمی کشور با عنوان روز هنر انقلاب اسلامی جاودانه شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود تصریح کرد: هر چند شهدا جاودانه های تاریخند اما شهید آوینی بعنوان الگویی مناسب و شاخص برای جامعه هنری ماست و به روایت خیلی از هنرمندانی که ایشان را می شناسند شفافیت، صداقت، فروتنی و باورمندی به هدف از وی اسطوره ای در حوزه فرهنگ و هنر ساخت و او را ماندگار کرد.

وی تاکید کرد: امروز که در جنگ نرم قرار گرفته ایم بیشتر از هر زمان دیگر به تفکر شهید آوینی نیازمندیم زیرا اکنون ابزار مبارزه دشمن هنر است و باید با ابزار هنر به جنگ دشمن رفت و هنری که تفکر شهید آوینی در آن جای داشته باشد در جنگ نرم پیروزی از آن اوست.

خوب پور با بیان اینکه این امر محقق نخواهد شد گفت: این امر محقق نخواهد شد جز اینکه در ترویج اندیشه های این هنرمند انقلابی بکوشیم و در معرفی الگوهای مناسب همچون این عاشق از خود گذشته تلاش کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها