رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمسار از برگزاری مراسم اعتکاف در پنج مسجد این شهرستان خبر داد و گفت: شرایط برای معتکفان در این مساجد آماده است.
کد خبر: ۸۶۵۸۷۵۷
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمسار، حجت الاسلام سیدعلی اصغر تقوی در نشست برنامه ریزی اعتکاف ۹۵با حضور اعضای ستاد برگزاری اعتکاف به میزبانی مسجد جامع این شهر، ضمن بیان اینکه اعتکاف ظرفیتی بسیار خوب برای اشاعه فرهنگ دینی است، ابراز داشت: اعتکاف ظرفیتی است که امروز با توجه به هجمه های دشمنان اسلام می تواند در زمینه اشاعه فرهنگ دینی و جذب جوانان به مساجد و معنویات مفید واقع شود.

وی افزود: دشمنان اسلام همواره این هجمه را نسبت به جوانان ما دارند لذا باید تلاش شود تا از این ظرفیت به خوبی استفاده شود و همه خصوصا جوانان خداجوی از این ظرفیت کمال استفاده را ببرند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمسار با بیان اینکه مراسم اعتکاف فرصت مناسبی برای عبادت، تفکر، تعقل و انس با خداوند است، گفت: بهره مندی از فضای معنوی اعتکاف، انسان را در راه یابی به مراحل کمال یاری می‌کند.

تقوی با بیان اینکه اعتکاف بهترین عبادت جمعی دین اسلام است، ابراز داشت: با توجه به نقش اعتکاف در ایمن سازی معنوی جامعه می بایست حضور جوانان و نوجوانان در این مراسم بیش از پیش جدی گرفته شود تا شاهد اشاعه فرهنگ دینی در این زمینه باشیم از سوی دیگر نهادهای فرهنگی می بایست با رویکرد ویژه نسبت به جذب آینده سازان ایران اسلامی به موضوع اعتکاف بپردازند.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی نیز با رویکرد هدایت گری و نظارت بر اعتکاف تلاش می‌کند تا جنبه مردمی بودن اعتکاف حفظ شود لذا امیدواریم سطح کیفی مراسم اعتکاف هرسال بهتر از سال قبل باشد اما باید در نظر داشت که اجرای با شکوه اعتکاف منوط به همکاری همه دستگاه های اجرائی شهرستان است .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمسار در پایان گفت: برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای اعتکاف۹۵در گرمسارصورت گرفته و وظایف هر یک از دستگاه های اجرایی مشخص شده است همچنین مسجد جامع، مسجد صاحب الزمان (عج) قلعه نو، مسجد صاحب الزمان (عج) ساروزن، مسجد زینبیه و مسجد علی بن ابی طالب (ع) میزبان این مراسم خواهند بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها