رئیس اداره تبلیغات اسلامی میامی از برگزاری طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» ویژه معتکفان این شهرستان در ایام‌البیض ماه رجب خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۸۷۵۹
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از ميامي، حجت الاسلام مجید بخشی در گفت‌وگو با خبرنگاران در محل اداره تبلیغات اسلامی میامی، ضمن اشاره به نحوه برگزاری طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» ابراز داشت: این طرح در چهار مسجد شهر و روستای برگزار کننده مراسم اعتکاف ۹۵ به اجرا در می‌آید و پیش بینی با برنامه ریزی مناسب، این مهم با استقبال اقشار مختلف مواجه شود.

وی افزود: بر اساس این طرح شرکت کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف طی سه روز از ۱۳ تا ۱۵رجب با برنامه‌های متنوع قرآنی نظیر اصلاح قرائت نماز در قالب شرکت در جلسات ویژه آموزش نحوه تلفظ ۱۰ حرف اختلافی زبان عرب و فارسی، تلاوت ترتیل سوره مبارکه «یس» و «الرحمن» در طول ایام اعتکاف شرکت می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میامی همچنین گفت: هماهنگی با قاریان و مرتلین حاضر در مراسم به‌منظور تلاوت سوره‌ها و آیات قرآن‌کریم مربوط به اعمال «ام‌داود» در روز سوم اعتکاف، فرصت خواهند داشت با استفاده از فضای معنوی به‌وجود آمده دل و جان خود را با نسیم روح بخش قرآن جلا دهند.

بخشی اجرای طرح با قرآن در زلال اعتکاف را گامی برای تخصصی کردن قرائت نماز و قرآن کریم در این ایام دانست و افزود: از جمله اهداف این طرح ایجاد علاقه و مؤانست شرکت کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف با قرآن و آموزه های انسان ساز آن است.

وی همچنین قرائت صحیح حمد و سوره و اذکار نماز از نظر اعراب و تلفظ حروف، توسعه و تعمیق فرهنگ حیات بخش قرآن کریم در میان شرکت کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف و بهره مندی شرکت کنندگان از برنامه های متنوع قرآنی در طی مراسم و زمینه سازی برای بهره مندی بیشتر از قرآن در آینده را ازدیگر اهداف این طرح قرآنی عنوان کرد.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان میامی ضمن اشاره به لزوم جذب جوانان به اعتکاف، گفت: اعتکاف باعث رشد فرهنگ مسجد روی در بین اقشار مختلف به ویژه جوانان می شود و این عامل می تواند بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان محسوب شود.

بخشی افزود: جوانان ما می توانند با حضور در اعتکاف تجربه منحصر به فرد بندگی، اخلاص و عبودیت را در بهترین ماه خداوند متعال در همین سنین جوانی به همراه داشته باشند و از برکات آن در زندگی بهره مند شوند.

وی همچنین خطاب به روحانیان و مبلغان به ویژه طلاب جوان، افزود: حضور اقشار تاثیرگذار به ویژه مبلغان و طلاب در اعتکاف می تواند در ایجاد رابطه دوستی بین نسل جوان و جامعه روحانیت و همچنین اشاعه فرهنگ دینی در کنار امور تبلیغی موثر باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها