فرمانده نیروی انتظامی استان لرستان:

۴ کلانتری در شهرستان خرم‌آباد احداث می‌شود

فرمانده نیروی انتظامی لرستان گفت: ۴ کلانتری در مناطق کمالوند، دره گرم، قاضی‌آباد و پارسیلون شهرستان خرم‌آباد احداث می‌شود.
کد خبر: ۸۶۵۸۸۲۰
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، جلسه شورای مسکن استان لرستان در سالن جلسات استانداری لرستان با حضور دستگاه‌های مربوطه  برگزار شد و بر اساس دستور کار این جلسه مسائل پروژه هزار و 180 واحدی ارتش، تعیین و تکلیف پیمانکاران جدید با پیمانکاران قدیم، ارائه خدمات درمانی و بهداشتی و مسجد سایت مسکن مهر بروجرد موردبررسی قرار گرفت.

محمد قنبری، فرمانده نیروی انتظامی لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: در رابطه با مسکن مهرهایی که ساخته می‌شود به بحث امنیت آن توجه چندانی نمی‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی لرستان با اشاره به اینکه در خرم‌آباد چهار زمین برای کلانتری داریم تصریح کرد: در حال حاضر مجوز احداث دو کلانتری را داریم ولی اگر اعتبار باشد مجوز ساخت دو کلانتری دیگر را می‌گیریم و این چهار کلانتری را در مناطق کمالوند، دره گرم، قاضی‌آباد و پارسیلون می‌سازیم.

وی بابیان اینکه طی یک سال و  نیم گذشته با انجام 15 پروژه اقدامات خوبی در زمینهٔ امنیتی و انتظامی در استان انجام شد عنوان کرد: هشت پروژه از این آمار از ماده 180 و اعتبارات هفت پروژه نیز از سوی مرکز تأمین شد.

در این جلسه مقرر شد برای احداث این چهار کلانتری یک‌سوم از اعتبارت از طریق نیروی انتظامی، یک‌سوم توسط استانداری و یک‌سوم از طریق کمک‌های سازمان ملی زمین و مسکن تأمین شود.

راه‌اندازی 10 پایگاه سلامت در لرستان

طهماسب نظری، مشاور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این جلسه  با بیان اینکه از سوی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سایت‌های مسکن مهر خرم‌آباد و دیگر شهرستان‌ها پایگاه‌های سلامت پیش‌بینی‌شده است اظهار داشت: توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء تا پایان خرداد 96 در کنار دیگر پایگاه‌های سلامت 10 پایگاه سلامت موردنیاز سایت‌های مسکن مهر را باید بسازیم.

وی افزود: اگر سایت مسکن مهری با جمعیتی بالای دو هزار و 500 داشته باشیم و دسترسی مردم به امکانات خدماتی درمانی دور باشد آمادگی داریم در صورت امکان اجاره کردن واحد مسکن مهر یا در دسترس قرار دادن واحد مسکن مهر زمان ساخت پایگاه سلامت برای ارائه خدمات  مستقر می‌شوند.

مشاور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: تمام تمهیدات لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای ساخت پایگاه‌های سلامت در سایت‌های مسکن فراهم‌شده و در صورت امضای قرارداد این دانشگاه با قرارگاه خاتم مراحل اجرایی ساخت این پایگاه‌های سلامت در اسرع وقت انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: به ازای هر 12 تا 25 هزار  نفر جمعیت در سایت مسکن مهر یک پایگاه سلامت و به ازای هر 50 هزار نفر جمعیت مرکز سلامت جامعه لازم است.

نظری تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی لرستان ظرف مدت یک سال نسبت به تأمین پایگاه‌های سلامت در سایت‌های مسکن مهر استان اقدام می‌کند.

وی عنوان کرد: در هر پایگاه سلامت باید چهار نفر نیروی تخصصی بهداشتی برای ارائه خدمات وجود داشته باشد و هر چهار پایگاه زیر نظر یک مرکز سلامت جامعه هستند بنابراین در سایت‌های مسکن مهر باید پایگاه سلامت ایجاد شود.

در این جلسه مقرر شد ظرف 10 روز آینده یک واحد مسکن مهر در هر سایت مسکن مهر به دانشگاه علوم پزشکی داده شود و دانشگاه علوم پزشکی نیز مکلف شد ظرف 45 روز نسبت به تأمین تمامی تجهیزات و  ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان مسکن مهر اقدام کند.

نبود فضای کافی برای سرانه ورزشی سایت مسکن مهر شهرستان‌ها

علی یاور عزیزپور، مدیرکل ورزش و جوانان لرستان نیز در رابطه با تأمین فضای ورزشی سایت‌های مسکن مهر بیان کرد: سرانه ورزشی استان پایین است و در سایت‌های مسکن مهر شهرستان‌ها فضای کافی برای فضای ورزشی مناسب نیست و پیگیر می‌شویم تا از منابع ملی نیز در این راستا استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه چهار هزار و 600 پروژه نیمه‌تمام وزارت ورزش و جوانان در سطح کشور دارد امکان اتمام این پروژه‌ها را تا پایان سال پیش‌بینی کرده‌اند امکان کلنگ‌زنی پروژه جدید دشوار است.

در این جلسه مقرر شد برای تأمین فضای ورزشی و آموزشی سایت‌های مسکن مهر از ماده 27 الحاق دو استفاده کنند تا با آگهی مزایده بخش خصوصی وارد عمل شود.

احداث مسجد سایت مسکن مهر بروجرد

حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان نیز در رابطه با ساخت مسجد در سایت بروجرد گفت: در مسکن مهر اعتبارات مساجد دیده‌ شده و با توجه به اعتبارات در نظر گرفته‌شده ساخت مسجد مسکن مهر بروجرد را اداره کل اوقاف و امور خیریه انجام  می‌دهیم.

در این رابطه در جلسه مقرر شد با متولی‌گری اداره کل اوقاف و امور خیریه نسبت به احداث یک باب مسجد به مساحت 400 متر که 200 میلیون تومان آن از طریق اداره کل راه و شهرسازی و مابقی آن با پیگیری اوقاف و امور خیریه استان از سوی قرارگاه خاتم تأمین می‌شود که ظرف مدت یک هفته آینده آغاز می‌شود.

حسین زرین جویی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری خرم‌آباد گفت: در بحث مسکن مهر  فاز دو و سه جمع‌آوری زباله تاکنون ورود پیدا نکردیم و دلیل شهرداری عدم پرداخت 10 درصد شهرداری بوده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری خرم‌آباد عنوان کرد: مردم حق‌دارند و باید جمع‌آوری زباله‌ها اتفاق بیفتد بنابراین با برنامه‌ریزی شهرداری جمع‌آوری زباله این مناطق نیز به‌‌زودی انجام می‌شود.

در این جلسه مقرر شد شهرداران مناطق نسبت به انتقال زباله‌های سایت‌های مسکن مهر قابل بهره‌برداری اقدام کنند و سازمان اتوبوس‌رانی نیز نسبت به ارائه خدمات اقدام کند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار