مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان:

آثار و خاطرات شهدای زن لرستان جمع‌آوری شوند

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان بر ضرورت جمع آوری اثرات و خاطرات شهدای زن این استان توسط بنیاد حفط آثار تاکید کرد
کد خبر: ۸۶۵۸۹۵۲
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، لیلا سلاحورزی ظهر دوشنبه در جشنواره اسوه های صبر و استقامت ویژه مادران و همسران شهدا به نقش تاثیرگذار زنان در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای خلقت انسان تا کنون زنان نقش مهمی در جامعه ایفا کرده اند و تاریخ اسلام مملو از ایثار و فداکاری زنانی همچون حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س)، حضرت خدیچه (س) و ... است.

وی با اشاره به اینکه حضور پررنگ زنان در جریان هشت سال دفاع مقدس و همراهی آن ها با همسرانشان باعث شد انقلاب و کشور ما عزتمند باقی بماند، افزود: آرامش کنونی حاکم بر کشور مرهون همراهی زنان در کنار مردان در جریان جنگ تحمیلی است.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان مادران و همسران شهدا را الگوهای زنان کشور دانست و گفت: هر موفقیتی که در کشور حاصل می شود نقش زنان در آن موفقیت پررنگ بوده که از آن جمله می توان به برگزاری انتحابات باشکوه از جمله انتخابات هفتم اسفند و حضور حداکثری زنان در این انتخابات اشاره کرد و یقینا در انتخابات دهم اردیبهشت نیز زنان ما حضور پررنگی همچون ادوار گذشته خواهند داشت.

سلاحورزی تصریح کرد: با توجه به اینکه زنان ما نقش بی بدیلی در دفاع مقدس داشته اند از مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس درخواست می شود اقداماتی برای بزرگداشت مادران و همسران شهید انجام دهند.

وی بر ضرورت جمع آوری اثرات و خاطرات شهدای زن استان توسط بنیاد حفط آثار تاکید کرد و افزود: همچنین ضرورت دارد چند محله و پایگاه به نام زنان شهید استان در نظر گرفته شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با اشاره به اینکه در لرستان بین ۴۷۰ تا ۵۰۰ شهیده زن وجود دارد، بیان داشت: لازم است همایش هایی مختص شهدای زن استان برگزار شود.

کبری حافظی همسر شهید زنده سید نورخدا موسوی نیز در این مراسم گفت: زنان و همسران جانباز باید بدانند خدمت به انسان ها عبادت است لذا باید قدر پرستاری از همسران خود را بدانند زیرا این خدمت بهایی کمتر از نثار جان در راه خدا ندارد.

وی با بیان اینکه همسر من سید نورخدا موسوی مدت هشت سال است که تولدی دیگر یافته و در بین زمین و آسمان با خدای خود عشق بازی می کند، افزود: از خداوند سپاسگزارم که مرا لایق پرستاری از ایشان دانسته و بر من منت نهاده است.

حافظی بیان داشت: شهید زنده سید نورخدا موسوی در حالی که با دنیای کنونی ما فاصله دارد زنده است و برای آزمایش بندگان خدا باقی مانده است.

ارسال نظرات