رویترز:

شرایط بانک‌های بزرگ آمریکا بحرانی شد/ نشست اضطراری اوباما با رئیس بانک مرکزی

کارشناسان اعلام کردند پیش‌بینی‌ها نسبت به عملکرد بانک‌های آمریکا در ۳ ماهه امسال ناامید کننده بوده و این بانک‌ها بدترین عملکرد را در ۱۰ سال گذشته تجربه خواهند کرد، اوباما امروز نشست اضطراری با رئیس بانک مرکزی دارد.
کد خبر: ۸۶۵۸۹۶۸
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، برخی کارشناسان وال استریت پیش‌بینی کرده‌اند که بانک‌های بزرگ آمریکایی در گزارش عملکرد خود نسبت به عملکرد 3 ماهه نخست سال جاری آمارهای ناامیدکننده‌ای را طی هفته آینده منتشر کنند.

بنا به گفته این کارشناسان، در حال حاضر بانک‌های آمریکایی بدترین عملکرد خود پس از بحران اقتصادی سال‌های 2007-2008 را طی سال جاری تجربه می‌کنند.

نگرانی‌ها نسبت به روند رشد اقتصادی چین در کنار تاثیر ادامه روند پایین بودن قیمت نفت در حوزه انرژی آمریکا و از سوی دیگر نرخ بهره بانکی نزدیک به صفر در این کشور که فعالیت‌های بازار سرمایه در این کشور را تحت تاثیر قرار داده است از جمله مهمترین چالش‌هایی هستند که بانک‌های آمریکایی با آنها روبرو بوده‌اند.

تحلیل‌گران بازار سرمایه پیش بینی کردند که درآمد متوسط 6 بانک بزرگ آمریکایی در 3 ماهه اول سال جاری 20 درصد کاهش یابد. بر همین اساس بانک گلد من ساکس بدترین عملکرد را در میان این بانک‌ها تجربه خواهد کرد. این مسئله می‌تواند به شدت بر بازار سرمایه آمریکا تاثیر بگذارد چرا که بانک‌های آمریکایی حداقل یک سوم از کل درآمد سالانه خود را در 3 ماهه اول سال کسب می‌کنند.

بنا به گفته ریچارد رمس‌دن تحلیلگر ارشد مؤسسه بانکی گلدمن، آنچه که مردم آمریکا را بیش از پیش نگران کرده است احتمال تاثیر این روند بر عملکرد دیگر ماه‌های سال در این کشور است.

در حالی بانک‌های آمریکایی تلاش‌های خود برای افزایش کسب سود را افزایش دادند که اعمال قوانین جدید به افزایش هزینه‌های فعالیت‌های مالی در آمریکا منجر شده است.

مدیران عامل بانک‌های آمریکایی به سرمایه‌گذاران نسبت به کاهش درآمدهای این بانک‌ها در حوزه‌های مختلف بازار سرمایه در این کشور هشدار داده‌اند.

بنا به گفته جان گرسپچ مدیر ارشد مالی بانک سیتی گروپ آمریکا این انتظار وجود دارد که درآمد این بانک نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 15 درصد کاهش یابد.

از سوی دیگر موسسه جی‌پی مورگان اعلام کرده است که انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری‌های بانکی مرتبط با این بانک بزرگ آمریکایی 25 درصد در 3 ماهه نخست سال کاهش یافته باشد.

*امروز اوباما با رئیس بانک مرکزی دیدار می‌کند

رویترز در گزارش جداگانه‌ای نوشته است، رئیس جمهور آمریکا طی روز جاری با رئیس کل بانک مرکزی این کشور دیدار خواهد کرد.

اگرچه رسانه های آمریکایی قصد دارند تا این مسئله را یک اقدام معمول از سوی کاخ سفید جلوه دهند اما به نظر می رسد این اقدام اوباما بی ربط به بحران بانکی ذکر شده نبوده و با هدف تغییر شرایط بازار مالی در این کشور صورت میگیرد.

در حال حاضر دولت آمریکا قصد دارد تا با استفاده از اهرم های بانکی بازار سرمایه این کشور را تحریک کرده و روند رشد اقتصادی این کشور، خروج از رکود و ایجاد اشتغال را بهبود بخشد.

با این وصف، با در نظر گرفتن اینکه کارشناسان بازار سرمایه آمریکا از احتمال ادامه این روند در سال2016 و رقم خوردن یک سال ناامید کننده در بانک های آمریکایی صحبت کرده اند به نظر می رسد اقدامات کاخ سفید در زمینه تحریم بازار سرمایه که در قالب افزایش تدریجی نرخ بهره در این کشور بوده است نتیجه بخش نبوده و بانک مرکزی این کشور را بر آن داشته است تا قدم های آتی خود را بسیار محتاطانه تر بر دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار