مسئول نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین گفت: در حال حاضر کارخانه سیمان مشکل زیست محیطی نداشته و خروجی آلایندگی ها به صورت لحظه ای و آنلاین پایش و بررسی می شود.
کد خبر: ۸۶۵۹۰۸۸
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶

فاضل عبدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از نمین با تشریح وضعیت آلایندگی کارخانه سیمان آرتا اردبیل اظهار کرد: با توجه به ایجاد مشکلات در کیسه های "بگ هاوس" کارخانه سیمان و به دنبال آن وجود تحریم های، موجب ایجاد آلایندگی شده بود.

مسئول نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین گفت: در اردیبهشت 93 که کیسه های "بگ هاوس" تهیه و جایگذاری شد تا از ایجاد آلایندگی کارخانه سیمان جلوگیری شود.

وی افزود: شش ماه بعد از آن نیز سیستم پایش آنلاین در کارخانه سیمان نصب و راه اندازی شد و از آن به بعد خروجی آلایندگی ها به صورت لحظه ای و آنلاین بررسی می شود.

عبدی اظهار کرد: ملاک محیط زیست از آلایندگی ها بر اساس سیستم پایش آنلاین بوده و هر روز نوع آلودگی ها و خروجی های کارخانه سیمان مانیتورینگ و بررسی می شود.

وی با بیان اینکه در کارخانه سیمان اردبیل مشکل زیست محیطی وجود ندارد، گفت: در چند مورد کوره های پخت سیمان دچار مشکل شده بود که با تذکرات و اخطاریه های زیست محیطی صادر شده، این مشکل حل شده است.

وی خاطر نشان شد: تمام کارخانجات به تبع دارای گازهای خروجی سمی هستند ولی نسبت به استاندارد زیست محیطی پایش می شود.

مسئول نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین تصریح کرد: شرکت های معتمد سازمان محیط زیست کشور، بدون هماهنگی قبلی و به طور ناگهانی از تهران و تبریز حضور پیدا می کنند و نسبت به اندازه گیری گازهای خروجی کارخانجات اقدام می کنند.

عبدی گفت: کارخانه سیمان در سال 91 در قالب عوارض آلایندگی های نزدیک به یک میلیارد و 520 میلیون ریال به حساب بخشداری ها و شهرداری ها واریز کرده است.

وی افزود: ما نسبت به هر کس دیگر به محیط زیست حساس تر هستیم و از شرکت ها و کارخانه های بزرگتر از کارخانه سیمان در سطح شهرستان نمین شکایت کرده ایم و آنها را به دادگاه ارجاع داده ایم.

ارسال نظرات