فرماندار نیر:

اعطاي تسهيلات جهت فعال سازی واحدهای تولیدی راکد

مهدي احمدي با انتقاد از راكد بودن بخش بزرگي از ظرفيت ‌هاي اقتصادي شهرستان نير گفت: پروژه هاي نيمه فعال و تعطيل اين شهرستان جان تازه اي مي گيرند.
کد خبر: ۸۶۵۹۰۹۸
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، مهدي احمدي با انتقاد از راكد بودن بخش بزرگي از ظرفيت ‌هاي اقتصادي شهرستان نير گفت: با برگزاري جلسه ستاد سرمايه‌ گذاري بيش از نيمي از اين ظرفيت را فعال خواهيم كرد.

وي افزود: كارخانه صنايع شير آچاك در سال 82 با ظرفيت توليد فرآورده هاي لبني از نوع شير، ماست، پنير، خامه، كره و دوغ راه اندازي و پس از چند سال فعاليت از پنج سال پيش راكد مانده است.

احمدي با اشاره به اينكه در اين شهرستان چهار مركز جمع آوري شير وجود دارد كه از اين تعداد سه مركز فعال است دليل راكد ماندن اين كارخانه را تسهيلات معوقه به بانك عامل دانست و گفت: با اعطاي تسهيلات به اين كارخانه فعاليت آن دوباره آغاز خواهد شد.

فرماندار نیر گفت: ميزان اشتغال موجود براي اين شهرستان جوابگوي جمعيت رو به رشد تحصيل‌كرده جوان و بيكار اين شهرستان نبوده و نيازمند رشد و توسعه در اين زمينه است.

وی همچنين با اشاره به توسعه صنعت گردشگري در منطقه از برنامه ‌ريزي مديريت شهرستان براي توسعه صنعتي در نير خبر داد. اظهار داشت: رويكرد محوري دولت تدبير و اميد و مديريت ارشد اجرايي استان اردبيل براي احياي ظرفيت ها و پروژه هاي اقتصادي تعطيل و راكد مانده استان ، زمينه سازي براي جذب و جلب سرمايه هاي بخش خصوصي و مشاركت اين بخش در به حركت در آوردن چرخ هاي اقتصادي با مشاركت فعال و موثر دولت و بخش خصوصي متمركز شده است.

احمدي با بيان اينكه اقتصاد مقاومتي تكيه ‌بر توان داخلي و استعداد جوانان تحصيل‌ كرده و انقلابي از ظرفيت ‌ها و منابع كشور براي افزايش توليد ملي ، رونق اقتصاد و اشتغال است اظهار كرد: همه بايد دست ‌به ‌دست هم دهيم و با حمايت از توليد و صنعت با تمام توان و اقدام موثر ، مفيد و سازنده در تحقق يافتن شعار سال بكوشيم.

فرماندار نیر اظهار كرد: كارخانه آرد نير روزانه 200 تن آرد توليد مي كند و سهم ماهانه شهرستان 194 تن است كه توسط اداره غله توزيع مي شود.

وي گفت: سيلوهاي اين كارخانه 20000 تن ظرفيت دارند كه در نوع خود در استان بي نظير بوده و عمده مشكل استان را در ذخيره كردن گندم رفع مي كند.

احمدی افزود: كيفيت نان توليد شده در نانوايي ‌ها ارتباط مستقيمي با كيفيت آرد توليدي دارد و كارخانه هاي توليد كننده بايد با توجه به اهميت و جايگاه نان در سبد غذايي مردم نسبت به افزايش كيفيت آن اقدام كنند.

وي در زمينه كارخانه پلاستفوم نير كه در ناحيه صنعتي احداث شده گفت: اين كارخانه با سرمايه گذاري 45 ميليارد ريالي بخش خصوصي در محل شهرك صنعتي نير احداث شده است.

فرماندار نیر افزود: كارخانه آب معدني محراب بهشت واقع در شهرك تخصصي آب نير در هر ساعت هشت هزار بطري آب معدني و نوشيدني گازدار توليد مي كند.

احمدي بيان كرد: اين كارخانه جزو كارخانه هاي موفق و فعال استان با اشتغال 35 نفر است.

ارسال نظرات