صبح امروز

مراسم تشییع پیکر «صدوق» مرد محیط زیست ایران برگزار شد/ «ابتکار» غایب بود

مراسم تشییع پیکر «صدوق» مرد محیط زیست ایران امروز با حضور جمعی از فعالان و دوستداران محیط زیست کشور در پارک پردیسان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۵۹۱۷۱
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم تشییع «محمدباقر صدوق» چهره ماندگار محیط زیست کشور و معاون اسبق سازمان محیط زیست با حضور خانواده ایشان،جمعی از مدیران و فعالان و دوستداران محیط زیست در مقابل ساختمان معاونت طبیعی سازمان محیط زیست در پارک پردیسان برگزار شد.

به گفته مدیر روابط عمومی سازمان محیط زیست معصومه ابتکار به دلیل شرکت در جلسه فوق‌العاده هیات دولت در این مراسم حضور نداشت.

مراسم تشییع پیکر مرد محیط زیست ایران با حضور محمدی‌زاده رئیس اسبق سازمان محیط زیست، فرهاد دبیری، سعید متصدی، سید محمد مجابی، پروین فرشچی و جمعی از مدیران این سازمان برگزار شد.

در این مراسم محمدحسین بازگیر رئیس اداره محیط زیست استان تهران گفت: محمدباقر صدوق اسطوره و استاد تمام فعالان و کارکنان محیط زیست کشور بود و حفظ محیط زیست را فدای هیچ مصلحتی نکرد.

وی ادامه داد: دکتر صدوق زندگی خود را وقف محیط زیست کرد تا درس محیط زیست را به همگان بدهد.

در ادامه این مراسم محمد رستگاری معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران نیز از محمدباقر صدوق به عنوان پدری مهربان یاد کرد و گفت: از ویژگی‌های بارز ایشان صبر،‌تدبیر و آینده‌نگری را می‌توان مثال زد.

همچنین محمدهادی حیدرزاده مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه محمدباقر صدوق یکی از پیشکسوتان و اسطوره‌های مدیریت بود و تا آخرین لحظه دغدغه محیط زیست را داشت گفت: ایشان یک مدیر اجرایی بودند که پشت میز نشین نبودند و به صورت عملیاتی و میدانی وارد عرصه محیط زیست شدند.

وی ادامه داد: می‌توانیم از دکتر صدوق به عنوان الگویی برای مدیران جدید نام ببریم که همواره انتقادهای ایشان نشان از دغدغه‌هایشان بود.

در این مراسم یکی از دوستداران محیط زیست گفت: انتقادهای بی‌پروای مرد محیط زیست ایران نشان از شجاعت داشت چرا که دکتر صدوق در بند هیچ منفعتی جز حفظ محیط زیست کشور نبود. ایشان آدم دست پاکی بود و اگر انتقادی را مطرح می‌کرد بیم این را نداشت که منافع او به خطر بیفتد چرا که تنها منفعت خود را حفظ محیط زیست کشور می‌دانست.

همچنین پروین فرشچی معاون سازمان محیط زیست از دست دادن ایشان را فقدان بزرگی برای محیط زیست کشور دانست و گفت: دکتر صدوق زحمات زیادی برای محیط زیست کشور کشیدند و امیدواریم افرادی که ایشان تربیت کردند راهشان را ادامه دهند و با همان دلسوزی که ایشان داشت بتوانند دین خود را به ایشان ادا کنند.

محمد مجابی معاون سازمان محیط زیست نیز با بیان اینکه بیش از 20 سال است دکتر صدوق را می‌شناسم گفت: دکتر صدوق انسان وارسته‌ای بودند که خدمات زیادی را به محیط زیست کشور کردند.

پیکر مرحوم صدوق در میان غم و اندوه فعالان و دوستداران محیط زیست تشییع شد و قرار است مراسم خاکسپاری فردا در شهر اراک از ساعت 10:30 برگزار شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار