مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی :
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمار شهدای روحانی تا کنون به 4350 شهید رسیده است.
کد خبر: ۸۶۵۹۱۹۶
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از فومن حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در یادواره 150 شهید طلاب استان گیلان ضمن تسلیت شهادت امام هادی(ع) اظهار کرد: امام هادی(ع)به عنوان مصداق انسان کامل الگو و اسوه همه انسان‏هاست.

وی با بیان اینکه روحانیت در دفاع مقدس حضور تأثیرگذار و پررنگی داشتند، افزود: نقش آفرینی روحانیت در فرماندهی جنگ بود که از قرارگاه تا گردان، گروهان و تیم روحانی‏ها حضور داشتند و در عرصه‌های مسؤولیتی نیز مدیران جنگ و واحد رزم مسؤولیت اعزام مبلغ و تبلیغات و عقیدتی و سیاسی روحانی‏ها حضور داشتند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:محور پشتیبانی و تریبون‏های پشت جبهه در اختیار روحانیان بود و نقش تبلیغی روحانیت در خطوط مختلف جبهه‌ها از خط مقدم تا پشت جبهه و نقش رزمی روحانیان، که فراوان داشتیم که روحانیان برای اینکه در خط مقدم حاضر باشند، روحانی بودن خود را کتمان می‏کردند و حتی وقتی شهید می‏شدند به عنوان بسیجی دفن می‏شدند نه یک روحانی و در نهایت گمنامی بودند.

حجت‌الاسلام ذوالنور با بیان اینکه تنها در استان‌های کرمان، کرمانشاه، قم و تهران بزرگ یادواره شهدای روحانی برگزار نشده است و در مابقی استان‌ها برگزار شده است، گفت: آمار ثبت بنیاد شهید از شهدای روحانی 2776 نفر است که این تعداد در مقایسه با تعداد روحانی در زمان جنگ و نرخ شهدا نسبت به جمعیت 2.5 برابر است و رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: ما با برگزاری یادواره‌ها توانسته‌ایم شهدای روحانی گمنامی را شناسایی کنیم و آمار شهدا طلبه و روحانی اکنون بیش از 4350 نفر است و اینان سپر بلای مردم بودند در طول تاریخ که دشمن نتواند آنها را از دین جدا کند.
ارسال نظرات