خبرهای داغ:
اصلانی رسالت زنان در جامعه را بسیار مهم دانسته و گفت: رسالتی که انبیا برای هدایت بشر داشتند در پرتو هدایت انسان است و حضرت امام(ره) می‌فرمایند که زن مربی جامعه است و این مربی‌های جامعه هستند که می‌توانند جامعه را هدایت کنند، پس زنان به نوعی نقش رسالت گونه بر عهده دارند و امروز اگر جایگاه آنان درست تشخیص داده نشود در واقع زحمت پیامبران به هدر رفته است و این نشان می‌دهد که ما چه وظیفه بزرگی بر عهده داریم.
کد خبر: ۸۶۵۹۲۰۵
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
مینو اصلانی، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور در مراسم جشن میلاد کوثر که روز گذشته در مجموعه 5 آذر برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ماه رجب و میلاد امام باقر(ع) گفت: این جلسه برای روز زن، مقام مادر و از همه مهمتر با نام و یاد حضرت زهرا(س) مزین شده و ما با عشق ایشان جمع می‌شویم، به این امید که زندگی سعادتمندی داشته باشیم و بتوانیم به وظایفمان عمل کنیم.

وی افزود: خدا را شکر می‌کنیم که زن هستیم و خدا این عزت را داده که به عنوان زن و مادر وظایف مهمی را بر عهده بگیریم و آن مهمتر اینکه در تشکیلاتی قرار داریم که می‌توانیم در خصوص مقام زن گام برداریم.

اصلانی رسالت زنان در جامعه را بسیار مهم دانسته و گفت: رسالتی که انبیا برای هدایت بشر داشتند در پرتو هدایت انسان است و حضرت امام(ره) می‌فرمایند که زن مربی جامعه است و این مربی‌های جامعه هستند که می‌توانند جامعه را هدایت کنند، پس زنان به نوعی نقش رسالت گونه بر عهده دارند و امروز اگر جایگاه آنان درست تشخیص داده نشود در واقع زحمت پیامبران به هدر رفته است و این نشان می‌دهد که ما چه وظیفه بزرگی به عهده داریم.

وی با اشاره به برنامه‌های هویت زدایی زنان در دنیا افزود: متاسفانه در ایران هم برخی جریانات همسو با این اقدامات گام بر می‌دارند و این کار باعث می‌‌شود که رسالت ما برای تبیین جایگاه زن، سنگی تر باشد.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان افزود: با امضای رئیس جمهور ایران تعهداتی به سازمان ملل داده که تا 15 سال آینده باید اجرایی شود و یکی از بندهای مهم آن، تساوی جنسیتی در است و به طور مثال، مدارس باید مختلط باشد زیرا مدارس تفکیک شده دختر و پسر، مخالف آزادی  و برابر تضییع آزادی زنان است.

وی افزود: برای پیگیری اجرای این تعهدات، در سازمان ملل یک کرسی وجود دارد و جالب است که ایران به عنوان هیات رئیسه ستاد انتخاب شده است و در نظر داشته باشید که اگر این تساوی جنسیتی اتفاق بیفتد، عین همان چیزی که در اروپا و آمریکا اتفاق افتاده است یعنی در انگلستان 50درصد تولدها و در آمریکا نیز 40درصد ولادت ها نامشروع است.

اصلانی مشکل اصلی تساوی جنسیتی را از بین رفتن طهارت نسل دانسته و افزود: ما میخواهیم دنیا را زیر چتر امام زمان قرار دهیم و این طهارت اگر اتفاق نیفتد، زمینه عدالت گستر آخر الزمان چطور اتفاق خواهد افتاد و باید دقت کرد که هر طور که استدلال کنید تساوی و تعادل جنسیتی نتیجه ای جز از بین رفتن طهارت نسل نخواهد داشت.

وی افزود: حرف‌هایی در مورد عدالت جنسیتی پر طمطراق است اما این ظاهر است و در باطن تساوی جنسیتی خانمان سوز است و اگر این تساوی جنسیتی در کشورها اجرا شود، آن زمان همان بلاهایی که در کشورهای غربی اتفاق افتاده، هرچه پرشتابتر در این کشورها اتفاق خواهد افتاد.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان این مطلب که در برخی کشورهای غربی بازگشت به فطرت اتفاق افتاد هاست گفت: غرب مسیری را رفته و الان هم جنبش هایی از جمله(زنان پوشاننده سر و پوشش عفیفانه) را شکل داده اند اما چون همه زیر ساخت ها را خراب کرده اند، میزان تاثیر این جنبش‌ها مشخص نیست و از طرفی دولت اجازه این بازگشت را نمی‌دهد مگر مردم مقاومت کنند و آرزوی ما دریافت پیام حضرت آقا و برگشت به فطرت است.

اصلانی در خصوص هفته حجاب و عفاف نیز گفت: در این هفته برنامه‌های مختلفی را در نظر داریم و از همه استمداد کمک و همکاری داریم و هر کسی به صورت فردی هم در جمع‌های فامیلی، دوستانه و یا در شبکه اجتماعی خود هم به لحاظ تشکیلاتی و هم فردی اقدام کند، تشویق به ازدواج و مخالفت با طلاق و بحث حجاب که بخش اعظم آن برعهده زنان است از این موارد است که باید دائم در جامعه در خصوص آن‌ها صحبت شود.

وی با اشاره به نمایشگاهی که به تازگی توسط سازمان بسیج زنان کشور در عراق برگزار شده بود گفت: اخیرا نمایشگاهی در اربیل عراق که تحت تاثیر تبلیغات غربی قرار دارد، ایجاد کردیم که در آن چند عکس به نمایش گذاشته شد و یک کارشناس به سوالات پاسخ می‌داد که دوستان مسئول به ما خبر دادند که برخی از افراد با حضور در این نمایشگاه، متحول می‌شدند و حالا شما ببینید اگر ماهیت حجاب برای ایرانی‌ها معرفی شود، چه اتفاقی در جامعه روی می‌دهد.

گفتنی است این برنامه به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج جامعه زنان کشور برگزار شد و از مریم ورزدار بانوی فعال فرهنگی و اهل قلم، لیلا نورالدینی همسر شهید منا، فاطمه سادات قریشی و فاطمه فخارنیا خواهر ایثارگر، فاطمه محمدی فعال در امور خیریه، معصومه حکیمیان، نخبه فرهنگی و مادر نمونه، جمالی فعال اجتماعی، سمیرا خطیب زاده، نخبه علمی، معصومه محمد نژاد، نخبه قرآنی، کبری خلیلی همسر مدافع حرم، طاهره رزاقی خواهر ایثارگر و خواهر شهید مدافع حرم، فاطمه گنجی و نجفیان فعال در امور خیریه تقدیر به عمل آمد.

اجرای مداحی، تواشیح توسط گروه «صهبا» و اجرای گروه هنری «حنانه» از برنامه‌های جانبی این جشن بود.

ارسال نظرات